Gå till innehåll

Återämtnng av acropora.


Andreas K

Rekommenderade inlägg

Jag vill minnas en diskution som vi hade för ett tag sedan om vissa sps,ers förmåga att få tillbaks levande vävnad där dom dött en gång (alltså om man ska ge dom en chans att hämta sig eller om det bara är att bryta bort den döda delen).

Jag tänker här försöka dokumentera återväxten (om det nu blir någon) på min acropora som blivit bränd under en lång tid av en skivanemon. Det är högra delen av foten som blivit bränd samt lite av en gren.

MVH/ Andreas

post-1572-14468913736747_thumb.jpg

post-1572-14468913736874_thumb.jpg

post-1572-14468913737014_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är sant som Joney säger att det är långt ifrån alla flatworms som äter koraller. Personligen kan jag för lite om dem för att avgöra om denna art ger sig på koraller, men Joney verkar säker. Det är inte ovanligt att de försvinner av sig själv och om de inte gör någon skada kanske det är bättre att låta dom vara än att börja medicinera etc.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är inte AEFW jag har, det är en harmlös plattmask som jag haft i akvariet sen jag köpte fösta mjukisen. jag tänker absolut inte göra något åt dom, inte medicinera iaf. Jag suger ut dom jag ser vid vatten byte, mer är det inte med det. Jag har försökt medicinera. Lär er av mina misstag läs länken. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=10328&highlight=planaria Så tänk er för två gånger innan ni medicinerar.

Men det var ju inte plattmask den här tråden skulle handla om.

MVH/ Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...