uffe2 Postat 22 februari 2007 Postat 22 februari 2007 Här har jag hittat billiga probar, som jag eventuellt tänkte anpassa till min akvarium-dator.http://www.americanmarineusa.com/Temperaturprobe $19 133 sek (7 sek = 1 $)PH probe $49 343 sekORP(redox) probe $59 413 sekNitrat probe $179 1253 sekCalsium probe $199 1393 sekConductivity prob ...inget pris?Är det bra gjejer ?Vad kan det kosta att ta hem dessa med frakt och alla konstiga tillägg typ moms.... Citera
stigigemla Postat 22 februari 2007 Postat 22 februari 2007 Räkna med en tia dollarn. Moms, tull och frakt. Citera
ramq Postat 22 februari 2007 Postat 22 februari 2007 Nitrat för endast 1250 spänn låter helt klart överkomligt... Tror "dubbelt upp" inte räcker för dom jag hittills sett. Citera
wrang Postat 22 februari 2007 Postat 22 februari 2007 Funderar på dettaPINPOINT Nitrate MonitorLow Range is 1–10 ppm nitrate and High Range is 10–100 ppm nitrate. Vad har man i karet eller vad vill man ha i karet om man snackar ppm Citera
Lasse Postat 22 februari 2007 Postat 22 februari 2007 Jag har tittat på dera hemsida angående nitratelektroden. Det finns absolut ingen information om arbetssätt, vilka joner som stör membrantyp eller annat. Bara ett påstående att den fungerar i saltvatten. En seriös tillverkare av liknande elektroder och annan mätutrustning har alltid med metodbekrivningar, interferenser och annat. Med det jag vet om nitratelektroder och deras arbetssätt så skulle jag aldrig köpa en elektrod på så lösa boliner. Jag var på en visning av en provtagningsutrustning som kostade ca 400.000 för några veckor sedan. I sin reklam hade man tagit med att man hade en jonselektiv modul till denna utrustning. Jag frågade om nitratdelen och fick svar att den inte fanns i den nuvarande maskinen med ett litet snett leende. På en direkt fråga " you did not get it to work?" fick jag svaret "exactly".Som jag sagt så många gånger tidigare att om någon visar mig dokumentation på att de har en fungerande elektrod för kontinuerlig mätning av nitrat i saltvatten med metodbeskrivning och allt så kommer jag att bli en av de första att köpa en sådan.Den enda typ av beskrivning jag såg var följande: PINPOINT Nitrate Monitor has been designed as a precision spot testing monitor. Continuous Nitrate Monitoring may not be possible in most situations and may require frequent recalibration and probe replacement.MVH Lasse Citera
uffe2 Postat 22 februari 2007 Författare Postat 22 februari 2007 Då får man väl glömma givare för att mäta nitrat :-(Är det någon som vet hur bra mätarna för calsium fungerar ?Jag har tittat på dera hemsida angående nitratelektroden. Det finns absolut ingen information om arbetssätt, vilka joner som stör membrantyp eller annat. Bara ett påstående att den fungerar i saltvatten. En seriös tillverkare av liknande elektroder och annan mätutrustning har alltid med metodbekrivningar, interferenser och annat. Med det jag vet om nitratelektroder och deras arbetssätt så skulle jag aldrig köpa en elektrod på så lösa boliner. Jag var på en visning av en provtagningsutrustning som kostade ca 400.000 för några veckor sedan. I sin reklam hade man tagit med att man hade en jonselektiv modul till denna utrustning. Jag frågade om nitratdelen och fick svar att den inte fanns i den nuvarande maskinen med ett litet snett leende. På en direkt fråga " you did not get it to work?" fick jag svaret "exactly".Som jag sagt så många gånger tidigare att om någon visar mig dokumentation på att de har en fungerande elektrod för kontinuerlig mätning av nitrat i saltvatten med metodbeskrivning och allt så kommer jag att bli en av de första att köpa en sådan.Den enda typ av beskrivning jag såg var följande: PINPOINT Nitrate Monitor has been designed as a precision spot testing monitor. Continuous Nitrate Monitoring may not be possible in most situations and may require frequent recalibration and probe replacement.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.