Gå till innehåll

Billiga probar


uffe2

Rekommenderade inlägg

Här har jag hittat billiga probar,

som jag eventuellt tänkte anpassa till min akvarium-dator.

http://www.americanmarineusa.com/

Temperaturprobe $19 133 sek (7 sek = 1 $)

PH probe $49 343 sek

ORP(redox) probe $59 413 sek

Nitrat probe $179 1253 sek

Calsium probe $199 1393 sek

Conductivity prob ...inget pris?

Är det bra gjejer ?

Vad kan det kosta att ta hem dessa med frakt och alla konstiga tillägg typ moms....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har tittat på dera hemsida angående nitratelektroden. Det finns absolut ingen information om arbetssätt, vilka joner som stör membrantyp eller annat. Bara ett påstående att den fungerar i saltvatten. En seriös tillverkare av liknande elektroder och annan mätutrustning har alltid med metodbekrivningar, interferenser och annat. Med det jag vet om nitratelektroder och deras arbetssätt så skulle jag aldrig köpa en elektrod på så lösa boliner. Jag var på en visning av en provtagningsutrustning som kostade ca 400.000 för några veckor sedan. I sin reklam hade man tagit med att man hade en jonselektiv modul till denna utrustning. Jag frågade om nitratdelen och fick svar att den inte fanns i den nuvarande maskinen med ett litet snett leende. På en direkt fråga " you did not get it to work?" fick jag svaret "exactly".

Som jag sagt så många gånger tidigare att om någon visar mig dokumentation på att de har en fungerande elektrod för kontinuerlig mätning av nitrat i saltvatten med metodbeskrivning och allt så kommer jag att bli en av de första att köpa en sådan.

Den enda typ av beskrivning jag såg var följande:

PINPOINT Nitrate Monitor has been designed as a precision spot testing monitor. Continuous Nitrate Monitoring may not be possible in most situations and may require frequent recalibration and probe replacement.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då får man väl glömma givare för att mäta nitrat :-(

Är det någon som vet hur bra mätarna för calsium fungerar ?

Jag har tittat på dera hemsida angående nitratelektroden. Det finns absolut ingen information om arbetssätt, vilka joner som stör membrantyp eller annat. Bara ett påstående att den fungerar i saltvatten. En seriös tillverkare av liknande elektroder och annan mätutrustning har alltid med metodbekrivningar, interferenser och annat. Med det jag vet om nitratelektroder och deras arbetssätt så skulle jag aldrig köpa en elektrod på så lösa boliner. Jag var på en visning av en provtagningsutrustning som kostade ca 400.000 för några veckor sedan. I sin reklam hade man tagit med att man hade en jonselektiv modul till denna utrustning. Jag frågade om nitratdelen och fick svar att den inte fanns i den nuvarande maskinen med ett litet snett leende. På en direkt fråga " you did not get it to work?" fick jag svaret "exactly".

Som jag sagt så många gånger tidigare att om någon visar mig dokumentation på att de har en fungerande elektrod för kontinuerlig mätning av nitrat i saltvatten med metodbeskrivning och allt så kommer jag att bli en av de första att köpa en sådan.

Den enda typ av beskrivning jag såg var följande:

PINPOINT Nitrate Monitor has been designed as a precision spot testing monitor. Continuous Nitrate Monitoring may not be possible in most situations and may require frequent recalibration and probe replacement.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...