Gå till innehåll

Kan jag stänga av cirkulations pumparna på natten?


Alessandro

Rekommenderade inlägg

Tjaba Niclas...det låter vettigt att ha på nån sorts cirkulation under natten...

har sneglat lite på hydor coralia pumpar..verkar inte vara så dyra jämfört med tunze stream...

va tror du?

har du tips på billigare pumpar??

ps ska starta ett nano kar..ca 60 liter..

Mvh Alex =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

för 60l är koralias pumpar perfekta.. alternativt tunze nano stream (som jag hoppas dom har fått ordning på snart).

och snälla.. i framtiden så kan du väl tänka på hur du rubricerar dina trådar, rubriken ska sammanfatta syftet/innehållet på tråden.. hur ska man veta vad du vill med en rubrik som "hej"...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör med Magnetfästet till Streamern.

Okej. Det medföljde inget magnetfäste till min. Kanske skulle skaffa ett, för det är den enskilt mest högljudda ljudkällan i min lägenhet. Stereon och lillen icke medräknade.

Hur gör du för att kunna sova? =)
Tystnad är en lyx. Efter att ha sovit sju år i samma rum som två servrar, tre luftpumpar, fem akvarier och ett otal gamla *ticketiticketiticketi* tidbrytare ("timers" för er ungdomar) så uppskattar man... äkta... oförfalskad... t y s t n a d.;)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha sovit sju år i samma rum som två servrar, tre luftpumpar, fem akvarier och ett otal gamla *ticketiticketiticketi* tidbrytare ("timers" för er ungdomar) så uppskattar man... äkta... oförfalskad... t y s t n a d.;)

Låter som en mycket grym och framförallt självförvållad bestraffning! Jag tror att varenda spion värt namnet skulle ha brytit ihop för länge sedan och erkänt vad som helst. Nu tycker jag att du bryter mot internationella konventioner om förbud mot tortyr...icon10.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om att inte stänga av pumpar för att syresäta vattnet, så kan jag berätta en liten historia som utspelade sig när jag bytte upp mig mellan två kar. Efter att ha alla fiskar och lite pumpar, en skummare och en doppvärmare i ett temporärt akvarie under en veckas tid, så hade jag inte så brått om att tömma ur det lilla karet efter att jag hade tömt det på levande upp i det nya karet. När jag dock skulle göra detta efter ca 14 dagar, så upptäckte jag en frökenfisk som levt kvar i karet, den hade lyckats gömma sig under skummaren på något vänster och klarat sig utan mat, cirkulation, värme och belysning under hela denna perioden! Skummaren var kvar i akvariet då jag hade skaffat mig en ny till det större karet, därför hade jag inte sett den. Fisken lever och frodas fortfarande och är väldigt välmående. :) Sen är det väl inget man ska testa, att stänga av allt bara för att få det helt knäpptyst, isf är det bättre att sätta karet på annan plats i lägenheten. Men det finns de som stänger av skummare under natten, så med en cirkulationspump eller två klarar man sig säkert. Och det finns ju många att välja mellan, så det är väl bara att läsa på om de man planerar att köpa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...