Tompa Postat 7 mars 2007 Postat 7 mars 2007 Hej Har nu surfat omkring i webrymden länge nog nu... komplett sida med otroligt mycket information.en sak som jag bara saknar är en tråd där det står om vad man behöver för utrustning om man skall ha en salt tank hemma.(inte dom trådarna där det står vad man kan ha utan vad man Måste ha)som en checklista ungefär.. blir lättare att få i hop allt då men pumpar skummare uv osv.. Citera
Laggeman Postat 7 mars 2007 Postat 7 mars 2007 AkvarieVattenSaltCirkulation av något slag, antingen via pump eller luftpump som cirkulerar vattnet.Sen är det ju invånare av något slag också kanske. Resten kan du säkert känna dig i behov av, men det finns de som har det väldigt sparsamt och så finns det de som kör på all tänkbar utrustning. Lättast är nog om du skriver vad du har tänkt dig ha för levande i karet, så kan man ju tippsa om lämpliga prylar därefter.Välkommen till SG!! Citera
Tompa Postat 7 mars 2007 Författare Postat 7 mars 2007 Hej och tack för välkomnandet.som det känns nu så är det tänkt att jag skall ha lägredjur i min tank.samt Levande sten. troligtvis blir det en 300-400L beroende på utrustningen. Citera
pimo Postat 7 mars 2007 Postat 7 mars 2007 Du ska alltså inte ha någon fisk?, vad är orsaken till det? Citera
Tompa Postat 7 mars 2007 Författare Postat 7 mars 2007 pimo*som det känns som nu...* vi alla har olika inriktningar av intressen ;P fiskar är vanligt för mig, jag har hellre något annorlunda i min tank .. kan dock givetvis tänka mig o ha nån fisk längre fram.. Citera
pimo Postat 7 mars 2007 Postat 7 mars 2007 pimo*som det känns som nu...* vi alla har olika inriktningar av intressen ;P fiskar är vanligt för mig, jag har hellre något annorlunda i min tank .. kan dock givetvis tänka mig o ha nån fisk längre fram..Ok då förstår jag, kan dock säga att jag tycker saltvattensfisk är betdligt mer intressant än sötvattenfisk.Vad är det för lägredjur du tänker dig då? Citera
Tompa Postat 7 mars 2007 Författare Postat 7 mars 2007 Ptja krabbor, stjärnor,kräftor,sniglar.. Jag håller helt med dig att saltfiskar e mycket mer intressant än sötfiskar, så i framtiden när det hela har rullat igång o så kanske det slinker ner nån fisk oxå om det passar ihop. har du nå spännande lägredjur i ditt saltkar ? Citera
andreassofus Postat 7 mars 2007 Postat 7 mars 2007 ett par putsar räkor skulle du kunna ha,, otroligt fina (tycker jag) känns nästan som det fattas nåt om det inte finns i alla fall en sån Citera
Tompa Postat 7 mars 2007 Författare Postat 7 mars 2007 ja dom är fina.sånna kommer det säkerligen finnas av flera anledningar.. Citera
stigigemla Postat 7 mars 2007 Postat 7 mars 2007 Rörmaskar, svampar och koraller. Man skall väl inte glömma de fastsittande djuren. Citera
Tompa Postat 7 mars 2007 Författare Postat 7 mars 2007 absolut inte.. imponerade djur det med.anemoner är fina.. dock kanske svåra, men det är väl allt om man inte har koll på saker o ting. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.