Gå till innehåll

Pumpar (Koralia)


Jonas74

Rekommenderade inlägg

Är det någon som har prova pumparna Koralia .

Skulle vilja vet om dom är bra och om dom låter som ett godståg eller om dom är tysta.

Någon som vet ett bra ställe att beställa från eller om någon butik i stockholm säljer dom.

MVH Jonas74

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Värt att påpeka, är att det nyligen uppdagats ett konstruktionsfel på en del Koralia pumpar, och tillverkaren har gått ut och återkallat pumparna, för att ersätta dem med nya. Det verkar ha skett utan en massa konflikter, eller smusslande. Det är i alla fall ur min synvinkel någonting positivt. Nå, inte då det att det var tillverkningsfel på dem, utan att de tar tag i saken, och gör rätt mot kunderna.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla svar då kanske jag provar några .

Har ni några råd om vilken storlek och hur många också hehe.

Jag hade tänkt mig 2 st typ4 dom som har 4600liter per timme eller st3 dom på typ3 3200 liter

Kommer också att ha en pump med filter vet inte vilken storlek ännu eller vilken sort.

MvH Jonas74

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tydligen ska det vara på G med styrbara Koralia, jag är nyfiken på se vad Hydor kan erbjuda.

För diskussion om styrbara Koralia, se:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showpost.php?p=167966&postcount=4

Detta då typ Tunze pumpar med styrning kostar en hel del, inklusive deras nano styrbara pump 6055 som kostar ca ~200 EUR för bara pumpen, sedan tillkommer styrenheten.

Obs - styrbara cirkulationspumpar är ej samma som wave makers, eller vågmaskin. De kan ge variernade flöde men ej 'våg effekt' som en vågmaskin.

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

hmm nu har en av mina koralia 1, pumpar helt slutat gå... Den bara la av :S

Försöker ta ner den i små bitar så man kan hitta felet.. men går inte så bra... Ska man göra tro?

Köpte den från drakfisken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...