PatriksS Postat 24 mars 2007 Postat 24 mars 2007 Jag glömde namnet på denna korall, någon som vet vad den heter? Enligt uppgift skall den inte vara så ljuskrävande, någon som vet något mer om den? Citera
Christer T Postat 24 mars 2007 Postat 24 mars 2007 Det är en LPS och det finns några som är ganska lika. En gissning kan vara en Scolymia eller Lobophyllia Dom är inte lika ljuskrävande som SPSer. Citera
MichaelE Postat 24 mars 2007 Postat 24 mars 2007 Ser ut som nån form av lobophyllia...det är inte en SPS, inte lika ljuskrävande som sps men kräver ändå hyffsat ljus. Citera
PatriksS Postat 24 mars 2007 Författare Postat 24 mars 2007 Tackar, grabbar, den verkar faktiskt likna en lobophyllia! Citera
jens karlskrona Postat 24 mars 2007 Postat 24 mars 2007 Eller Trachyphyllia sp kanske?? (Stavning?) Citera
PatriksS Postat 24 mars 2007 Författare Postat 24 mars 2007 Kan mycket väl vara, det är ju ni som är experter på koraller. Lobophyllia känns något närmaree, men jag vet inte. Det var ju dumt av mig att inte skriva upp namnet. Citera
stigigemla Postat 24 mars 2007 Postat 24 mars 2007 Tiita på undersidan. Lobophyllia växer uppe på revet = avbruten skelettarm på undersidan. Trachyphyllia ute på sandbotten = platt undersida. Citera
PatriksS Postat 25 mars 2007 Författare Postat 25 mars 2007 Tiita på undersidan. Lobophyllia växer uppe på revet = avbruten skelettarm på undersidan. Trachyphyllia ute på sandbotten = platt undersida.Då är det nog säkerligen en lobo. Tack! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.