Gå till innehåll

Fredrik´s 220l möbelkar


-FH-

Rekommenderade inlägg

har märkt en annan sak idag... En av stenarna i karet.. har som alla andra "grenar" som sticker ut.. Men 3st av dessa grenar upptäckte jag när jag fick den, att topparna var neongröna.. Hmm ja det är väl säkert bara död kalkalger. Men nu när jag tittade så såg jag att det är "tentakler" som kommer ut från dom... :S

Kan väl inte vara rörmaskar på alla dom 3.. ej heller pestanemoner... hmm nån som har an idea what it can be ey?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jaha så e man hemma från karlskona.... Fick med mig lite roligt denna helg =)

5st grön chromis 2 st borstmaskar och en korellia pump4 =)

Akvarie på jobbet är en mycket mycket bra butik.. :)

bilder på de nyinkommna kommer senare,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehe är inte så kung på å ta kort med denna kamera... Ska försöka ta en bild när dom är framme vid glaset å visar sitt gröna jag =)

Tack :)

hehe jo så sant så... Han på affären sa att det var borstmaskar.. men jag tyckte ochså att det är rörmaskar... Men tror att det är en sorts borstmask nu.. Tittade lite i min brors saltvatten tidningar.. En engelsk tidning.. Å där står det om "Friend or foe." Där tog dom upp om borstmaskar.. tyckte jag såg något art av borstmask som var som rörmask... Ska söka å läsa lite mer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag kallar borstmask är mer som den du fotograferat längre upp på sidan:

attachment.php?attachmentid=14378&d=1179256652

Rörmask är mer som den på bilden nedan, även om det är större än vanliga som brukar sitta på stenar.

r_rmask_08410592.jpg

Men som med det mesta här i hobbyn så har en sak flera benäningar, säkerligen också dessa X-maskar. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Har inte hänt så mycket hemma hos mig på ett tag.

Beställde 10kg ls, några eremiter å sniglar från tyskland igår.

får se när dom kommer fram.

Har stor lust å köpa lite mjukisar men affärerna man vill till e på semester :( surt nu när man har pengarna å köpa massa saker för....

Nåja..

Ses där ute i det stora blå

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Lite nytt.

Fick hem min efterlängtade MH idag :D

Men får vänta tills imorgon för att hänga upp den... Äger tyvärr inte en slagborr :/ .

Sen 20kg LS väntas denna vecka att komma :)

För att ta bort kalkalger från rutan, vad rekomenderas.

Bilskrapa = Ni vet till frosten

Eller

Rakblad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Utan tvekan tycker jag du skall köpa en Tetratec algskrapa GS45 som t.ex. trition säljer samt ett paket med utbytbara blad.

Tar utan problem allt du kan tänka dig vilja bli av med på rutan. Bra att ha som ett kompletement till en rejäl algmagnet.

Köpte själv en sådan för några dagar sedan och jag frågade mig själv direkt efter användning varför jag inte köpte den för typ 6 månader sedan :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

LS: från tyskland kom idag :)

Tog bara 4dagar, och vilka stenar sen... Jisses =)

Nu innan jag la i stenen så la jag i det i saltvatten i en hink. Då fick jag se en krabba.

Den hade rosa eller mer åt lila linjer på sina ben. O..o

Någon som kan sig tro veta vilken sort, vet att det är en dålig beskrivning men kan inte ta en bild.

Ses i det blå

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ha varit en Sally lightfoot crab, sök bilder på den och jämför. Hade en sådan förut, skitcool. Fördelen med just dessa är att de käka alger. Vart köpte du stenen och vad pröjsa du inkl. frakt? Hur mycket beställde du? Skicka PM om infon kan va känslig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja den sur ut mer som denna, fast mer tagigare å lite hårigare, sen några streck på sig.

Köpte det från Korallen-zucht.de

10kg 113,40 €

sen plus frakt å massa annat skit

165.00 €

Tyckte det blev billigt ändån.

Men för det priset fick man bra kvalite sten.

Tittare lite nu, Ser att jag fick med mig lite koraller också. =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...