Gå till innehåll

Laggemans 700 liter Deltec


Laggeman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 146
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej Peter! Kul att det gick bra med fraggarna, nästa gång är det kanske jag som hämtar hos dig, vem vet. :)

Ang. karet vet jag inte hur många det finns, men vill minas att jag sett ett liknande, dock utan brutna framkanter, på annons för dryga året sedan. Jag är störtnöjd med karet, och när jag bara får till min nya belysning så tror jag att jag om möjligt kommer bli ännu nöjdare. -Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har idag fått min nya ramp uppritad och skickad till vår stans-/nibblingsmaskin på jobbet.

Eftersom det är hemarbete så kommer jag få vänta tills de har lite mindre att göra, som det är just nu så är det tjockt som fruset smör i pipelinen.

Jag räknar dock med att ha grejorna färdiga för lackering i nästa vecka, sen vet jag inte när målaren är klar med det.

Inte så mycket o se på de bifogade pdf-filerna, men jag ska ta bilder på resultatet så det är bara o vänta. :) Har sett delarna renderade och det är ju lite annorlunda när man inte kan få med alla detaljer och vinklar.

BOX-1220x505.pdf

BOX-LOCK.pdf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som Manne skriver så kan du hitta det på flera ställen, bl.a. hos Clas Ohlson.

Själv hade jag tänkt ta en 230-12V från ett gammalt Playstation jag har sparat på, den är enkel att bygga in i en platt liten låda. Men nu får det vänta tills jag hittar på något annat. Fläktarna kommer jag köra på en adapter av något slag som jag har liggandes.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bilder kommer när jag är nöjd med min aquascaping, innan dess är det inte mycket lönt. :)

Jag har lagt i ca 35kg sten till, men funderar på om jag ska ta ner några kilo i sumpen då det nästan blir för bra som det är nu. Jag ändrar om och flyttar runt flera gånger varje dag, inte allt då, men lite här och lite där. Det tar tid att få till det.

Jag har hittat ett litet blad till av min röda makroalg, den första "kolonin" är dubbelt så stor nu som för två veckor sedan ,det börjar bli dags att skörda snart tror jag. :)

Håll ut så kommer det bilder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får väl slänga upp en lite tillfällig bild ikväll. :)

Igår var jag och hämtade hem ett nerlagt kar med lite teknik som bara ska vidare, en del är redan sålt, och resten hoppas jag bli av med så småningom. Anledningen till att jag tog allt i paketet var att det fanns en belysning som gjorde mig lite smått upphetsad, som man ibland blir i den här hobbyn. :)

Det är en AquaMedic Aquasulight med 2x250W + 2x54W T5.

Frågan nu då är om jag ska ha den tillsammans med min 4x80W eller om jag ska köra med min 6x54W + 4x80W.

Jag ska testa det hela ikväll och se hur det ser ut.

När jag sen kom hem igår kväll så hade min kära sambo en liten överraskning till mig, hon hade varit iväg på Zoogiganten och köpt ett par fiskar till mig, en Z. Scopas och en Harlekinstrandabborre, Plectorhinchus chaetodonoides.

Det är dessa små saker som gör att man blir påmind om varför man en gång satte sig i samma båt som tjejen... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag sen kom hem igår kväll så hade min kära sambo en liten överraskning till mig, hon hade varit iväg på Zoogiganten och köpt ett par fiskar till mig, en Z. Scopas och en Harlekinstrandabborre, Plectorhinchus chaetodonoides.

Det är dessa små saker som gör att man blir påmind om varför man en gång satte sig i samma båt som tjejen... :)

Du skulle inte kunna tänka dig att låna ut den båten till mig :skrattar:. Det verkar som våran båt var trasig. Här blir det bara sura miner när man börjar prata om nytt till karet.

Kan dock inte hjälpa dig med lyset där, det är ju en smaksak, vad du än väljer så blir det säkert bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, ibland känner man för att sänka den kan jag säga, men det är väl så det är, gott och ont lite om vartannat. :)

Det ska bli intressant att jämföra nu iaf, jag är sugen på lite skimmer igen, samtidigt som jag gillar T5'ornas slimma utseende.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, nu har det hänt en del nytt igen. :)

Jag har sålt mina pumpar till fördel för Tunze 6085 GenII med magnetfästen, liknandes deras små nanostreamers, det var lite därför som jag bytade också. Inget ont om Seio-pumparna, de är extremt bra i mina ögon, billiga och driftsäkra. Det som talar emot dem är väl utseendet, de är inte speciellt snygga.

En liten video på den nya pumpen finns här.

En ny belysning har jag satt upp temporärt nu, som jag skrev i mitt förra inlägg så är det en MH/T5-kombo som är i behov av nya lampor, den förre ägaren hade inte bytt dem på 3 år. :)

Jag är nöjd med det som det är nu, men kommer att sätta i nya lampor när pengar finnes.

Min 6x54W kommer att säljas istället.

Grejen nu är att jag ska bygga upp min sarg en bit så jag får så lite ljusspill som möjligt ut i rummet, då man gärna vill kuna kolla på film på projektorn utan att störas av ljuset från akvariet.

Bilder kommer ikväll, har inte hunnit med det sen jag fick upp lampan och ur pumparna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, här kommer då lite bilder på karet som det ser ut idag.

Nu är det endast en Tunze 6060 förutom returen från sumpen, så det har bildats en liten hinna på ytan från när min gylta gräver runt lite, det händer ibland. :)

Ok, till bilderna.

Först en helbild på karet i väntan på de nya pumparna:

post-1377-14468916966551_thumb.jpg

Sen lite blandat från ikväll och från de senaste dagarna:

post-1377-14468916968454_thumb.jpg

post-1377-1446891696672_thumb.jpg

post-1377-14468916966895_thumb.jpg

post-1377-14468916967072_thumb.jpg

post-1377-14468916967238_thumb.jpg

post-1377-14468916967405_thumb.jpg

post-1377-14468916967573_thumb.jpg

post-1377-14468916967755_thumb.jpg

post-1377-1446891696792_thumb.jpg

post-1377-14468916968099_thumb.jpg

post-1377-14468916968274_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...