Gå till innehåll

Hjälp! Pacific Sun, uppdatering gick snett


Rameau

Rekommenderade inlägg

Hej skulle uppdatera min PS pandora hyperion 145w LED 2x24W T5

 

Följde instruktionerna, mitt i uppdateringen slocknade lampan och texten försvann från skärmen på lampan. lät den stå så ett tag...

Sen beslöt jag mig för att bryta strömmen och starta om den, då stod det "Bootloader ready" sen flasha den till med LED'en sen inget mer, får ingen kontakt med den på något vis?!

 

Vore grymt tacksam om någon kunde hjälpa mig

 

//Axel

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör du extern bluetooth dongle?  Inbyggda brukar vara svaga och orsaka problem.

 

Starta programmet, ställ in rätt port. (Klicka INTE på "Connect to the lamp")

Gå till tabben "System"

Klicka "Firmware upgrade" och välj filen.

 

Klicka på "Öppna", var sedan snabb med att flippa brytaren på baksidan av rampen, ända ner, och sedan upp igen.

Lossnar det, så bara vänta till den gått klart. Är den kvar i samma läge, så flippa brytaren igen.

 

Funkar det inte, så testa igen att börja om från början. Timingen är viktig, så man får inte alltid till det direkt.

 

EDIT: Såg nu att du jobbar från MAC, det är inte säkert att det ser likadant ut där. :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, Yodelking sa:

Kör du extern bluetooth dongle?  Inbyggda brukar vara svaga och orsaka problem.

 

Starta programmet, ställ in rätt port. (Klicka INTE på "Connect to the lamp")

Gå till tabben "System"

Klicka "Firmware upgrade" och välj filen.

 

Klicka på "Öppna", var sedan snabb med att flippa brytaren på baksidan av rampen, ända ner, och sedan upp igen.

Lossnar det, så bara vänta till den gått klart. Är den kvar i samma läge, så flippa brytaren igen.

 

Funkar det inte, så testa igen att börja om från början. Timingen är viktig, så man får inte alltid till det direkt.

 

EDIT: Såg nu att du jobbar från MAC, det är inte säkert att det ser likadant ut där. :(

 

Ska köpa en dongle och försöka med PC i istället, tack för hjälpen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer lösningen på problemet :) har tydligen en model med 2-stegs brytaren för att sätta på och av lcd -skärmen. Vilket innebar en något mer krånglig lösning. Men det fungerade

Firstly - DON'T USE internal bluetooth modules - they are weak - and not
fully SPP compatible.
Be close to lamp also - to protect against CRC errors..
 

In attachment you can find photo - please take a look for that..> When you will open your lamp - please prepare your app.
1. set proper com port and WITHOUT PRESSING connect to lamp button go to service

 

 

 
and open dialog window(by pushing Firmware upgrade button) for bin file - but not confirm it yet..
 
2. Lamp have to be opened - and connected to power. Unplug this 8 pins  plug
from port in computer board.
Now check photo - you will have to join together this two pins(1 and 4) for
 
a while(short moment) AFTER you will confirm on your application which firmware file you want to open. You can do this shortcut by any wire or metal tweezers.
This shortcut will generate reset command for computer - without unpowering
main BT module - so communication between PC and BT module in lamp will bestill alive.

 

You will see short blink on LCD - and lamp start uploading firmware again..

 
Please try few times because it's hard to do it in first time - You have only short time from apply firmware file to join pins together for one second.

image.png

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Sätt vippan i läget längst upp. Öppna mjukvaran i datorn men koppla inte upp dig som du brukar utan gå till service tab. klicka där på ladda upp firmware, o välj där den senaste. Klicka på ladda upp eller öppna. Omedlebart när du gjort det går du till lampan o drar ner vippan i sitt allra nedersta läge, låt den vara i det läget i cirka 7 sekunder, o dra sen upp vippan igen till sitt översta. 

Nu skall lampan o datorn fått kontakta o du kan på lampans display se att den laddar

Ändrat av jonasroman
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry, missa att du skrivit i denna tråd, jo jag fick det att fungera. och om du hard enmes tre sfär det ju precis såsom Jonas skriver. Skönt att du fick den att fungera tillslut i alla fall.

Känslan när det inte funkar som man vill..Hur kan en sån dyr lampa ha sån dålig programvara, verkar inte som de uppdaterar den heller...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Tja nu  har jag  hamnat i samma läge med min ramp Hyperion s2 

 

Den verkar fastant i bootloaader ready och jagf kommer inte ur!  Har nu provat först med min PC men det slutade med jag inte fick kontakt! Har nu provat med min mac och de ser ut som staplarna (&/ prickarna  att han laddar! Men hur lång tid skall de gå hjar väntat i över 20 min men de jhänder inget! Nån som vet???

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...