Gå till innehåll

Start av 112 liters skönhet


Malta

Rekommenderade inlägg

ang. vattenbyten så finns det väl lite olika åsikter om det (som med så mycket annat). Själv byter jag vatten en gång per månad, ca 20% av vattenvolymen och det verkar vara ganska lagom för mina värden ligger stabilt, och allt ser ut att må bra.

för övrigt får jag hålla med övriga om att det börjar ju bli riktigt snyggt i din burk nu!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 187
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

ang. vattenbyten så finns det väl lite olika åsikter om det (som med så mycket annat). Själv byter jag vatten en gång per månad, ca 20% av vattenvolymen och det verkar vara ganska lagom för mina värden ligger stabilt, och allt ser ut att må bra.

för övrigt får jag hålla med övriga om att det börjar ju bli riktigt snyggt i din burk nu!

Okej låter väl vettigt. I mitt söt vatten byter jag 10% var tredjevecka. Fast där mäter jag inga värden :)

Tack för att du tycker det ser snyggt ut! Jag tycker det ser lite plottrigt ut, men det tar tid för djuren att växa :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bilden som luras eller står stenisen inte lite väl nära Xenia'n ??

Ja den står nära, men det beror på att jag flyttar dem hela tiden. För det bildas en del cyanobakterier som jag tar bort. Men det är nog sant, jag borde hitta en ny plats åt stenisen :)

Actinodiscus sp, heter den skivanemon som uppkom! :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fint ditt akvarium börjar bli nu.. , like it alot :)

Jag har inte ens börjat med inkörningen..håller på o duttar med saltet nu.. Men jag har en död sten i ialla fall... så den tittar jag på tills jag tröttnar... och ser när saltet virvlar omkring o löses upp.. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fint ditt akvarium börjar bli nu.. , like it alot :)

Jag har inte ens börjat med inkörningen..håller på o duttar med saltet nu.. Men jag har en död sten i ialla fall... så den tittar jag på tills jag tröttnar... och ser när saltet virvlar omkring o löses upp.. ;)

Komiskt haha :P. Trevligt att du kikade in här, hoppas läsningen var tillfredsställande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...