Övrig teknik
3 023 ämnen i detta forum
-
Någon som har erfarenhet av deras Blue Reef sumpar? Tänkte på denna exempelvis, http://www.aqua-medic.de/seawater/en/12/Blue%20Reef%201000/
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Lite nya skojjiga grejor för oss som gillar prylar :smiley17: http://www.seavisions.com/prod02.htm
-
- 1 svar
- 745 visningar
-
-
Tänkte köpa denna ozongeneratorn, men vart finns den billigast? har hittat den för 1.8kr på Akvarieshoppen... kanske finns någonstans i EU eller i Sverige billigare? Jag vet inte vart jag ska leta !
-
- 1 svar
- 1,5k visningar
-
-
Har just köpt denna men ej testat. Frågor: - Måste man avlägsna skruvhållaren från foderautomaten för att kunna öppna batteriluckan? - Kan man använda små bitar av nori, eller fastnar de? - Går det att blanda olika storlekar av pellets/flingor, eller kommer de minsta bitarna att tömmas ur före de större?
-
-
- 1 svar
- 831 visningar
-
-
Tänker köpa ett osmosfilter från AquaCare, Min fråga är om det är värt att lägga på drygt 2000 kr för att få en automatisk sköljning av membranet. Blir det billigare på lång sikt ?
-
Har skaffat ett AM Cromis kar begagnat nu. Är det någon som vet om det är meningen att karet skall stå rakt på möbeln eller om man måste använda någotslags underlag emellan (frigolit eller liknande). Tacksam för hjälp
-
- 1 svar
- 702 visningar
-
-
Är det bra att ha biobollar i sumpen? Jag har läst att dessa kan vara en "nitratbomb". Stämmer detta? Själv har jag biobollar blandat m sönderklippt filtermatta i ett fack i sumpen. Någon månad efter uppstart ökade nitratnivån & jag har inte blivit av med den sedan dess (15-30ppm). LS var inkörd när jag köpte karet & det har varit igång hos mig i 9,5 mån. Har 5 fiskar & 1 anemon samt matar sparsamt.
-
- 1 svar
- 961 visningar
-
-
-
-
Kan man rengöra sensorerna på en 3155? La dom i lite ättikvatten, borstade av lite, men det blev inte bättre Den är cirka 3 år tippar jag, så garantin är väl utgången Vad kan det vara annars om det inte är smuts, trasig helt enkelt?
-
- 1 svar
- 540 visningar
-
-
Jag har en elektronisk temparatur mätare från Dupla som jag tidigare har använt för värmeslingor. Nu skulle jag vilja använda utrustningen tilllösningdär den ärkopplad till en fläkt för kylning. Men hur attans gör man för att så apparutern slår till när ett visst gradantal istället för från som den gör nu???
-
- 1 svar
- 1k visningar
-
-
tja jag är väldigt ny inom salt hobbyn och har inte fattat detta med sump riktigt än! kan man inte bara ta ett 70 liters akvarium och sätta dit en skummare och värmare och sen pumpa vattnet i retur till det stora 320 L? måste man ha massa fack och sånt. är denna sump för liten på nåt vis? ska man ha levande sten i sumpen också? Finns det nån som kan hjälpa en helt noll ställd fanatiker med enkla ord?
-
- 1 svar
- 698 visningar
-
-
Tjenare! Någon som vet vart man kan köpa en vattentrycks mätare som man kan sätta på slangen innan osmos anlägningen?. Jag har en Aqua Medic Aqua Standard 150 så den ska passa på en sån. MVH Jocke
-
- 1 svar
- 734 visningar
-
-
Sumpar, behövs dem verkligen? LimpitsReef visar på Youtube om hur man bygger en egen sump. Malevsreef.com visar en del olika sumplösningar i akryl. Här går man också igenom de olika delarna som ingår i, till och från sumpen.
-
Kanske man skulle skaffa sig en sådan här och koppla till teven och se hur fiskarna uppfattar mig och min värld Finns på http://www.coralvue.com/camera.htm
-
- 1 svar
- 757 visningar
-
-
Står i läget då jag ska köpa en osmos. Skulle vilja veta vilken osmos ni har och vilka som är bra. Skulle helst vilja ha en som kan tillverkahundra liter+/ dygn. Johan
-
- 1 svar
- 851 visningar
-
-
-
Hittade denna sidan om nått intressant Reef Status
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej! Är på jakt efter en iks styrdator.Någon som vet vart man kan få tag på en sådan i sverige Mvh kjell
-
- 1 svar
- 790 visningar
-
-
Vad kör ni för doserpump till er kalkreaktor? De flesta som säljs är inte för konstant drift och det verkar inte vara något stort utbud heller. Har tittat på Grotech som har en som klarar konstant drift, men hur kul är det att betala 2500:- för en doserpump. Iks verkar ha en för 2000:- Vad har ni hittat?
-
- 1 svar
- 1,4k visningar
-
-
Var i Sverige kan jag få tag i runda akryl baljor? Går det få tag i special tillverkade sådana här? mvh Jens
-
- 1 svar
- 1k visningar
-
-
Hej har nu läst en del böcker,snurat på nätet om uppsatart av saltvattensakvarium.Man kan ju inte lära sig allt genom att läsa. Den uppfattning jag har fått är att det är riktigt svårt att få igång ett fungerande kar. Är det värt att försöka ändå?
-
Får hem den imorrn....pumpen ger 600l/h Kan man montera allt nere i sumpen eller måste vattnet tas direkt från akvariet? Finns dom som påstår att man får optimal effekt om man sätter pumpen typ 10cm från botten i akvariet
-
- 1 svar
- 907 visningar
-
-
Water quality control 20x dipsticks http://www.vivaria.nl/vivaria/?get=product&menu=waterE&template=product_water.xsl Är det något som man kan använda till saltvatten? Skulle vara så skönt med stickor i stället för dessa andra tester. /J
-
- 1 svar
- 705 visningar
-
-