Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ZEOvit

1. Som rubriken lyder...vilka produkter från KZ kan man använda utan at köra zeovit-metoden? Går det t.ex att använda zeofood och zeobak för att tillsätta bakterier i karet, eller är det meningslöst utan zeolith-filter?

• 3 svar
    • 1,6k visningar
  2. Started by joney,

e det nån som har testat det.. man ska tydligen få korallerna att färga ut grymt mycket.. finns åf i sverige?... skickar med en bild tagen från reefcentral en kille i italien som kör med det

• 6 svar
    • 2,2k visningar
  3. Started by per.w,

Kan någon förklara mer utförligt vad ZeoVit som system är och hur det är uppbyggt och varför man ska gå över till det från UVC? Mvh Per..

• 13 svar
    • 3,4k visningar
  4. Started by watter,

Tjenna! Det har nu gått exakt 2 veckor sedan jag startade med zeovit metoden. Under tiden har jag sett att jag mer och mer har börjat få en brun alg med bubblor i toppen. Den sitter på stenarna, inget i sanden. Är detta nått vanligt inom uppstart vid zeovit, eller är det ett tecken på överdosering av nått ex? (zeobac, zeofood, zeostart) mvh Emil

• 15 svar
    • 2,5k visningar
  5. Started by saltishenke,

Hej ! Jag ska dosera ZEOstart 2 till 150 liter finns det något bra sätt att få rätt dos på ? Man ska ju ha 2 ml/1000L =0,002ml varje dag till 100L jag har testat med kanyler men det finns ju bara som minst 2/ml med linjer vid varje 0,1 ml Jag doserar : zeobak : 1 droppe i veckan zeofood : 1-2 droppar varje dag coralvitalizer : 1 droppe varje dag coralsnow : Har jag men inte dosering nu. zeostart : ? ca 300g zeo i strumpa ca 1,5 dl aktivtkol i strumpa

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.