ZEOvit
105 ämnen i detta forum
-
Som rubriken lyder...vilka produkter från KZ kan man använda utan at köra zeovit-metoden? Går det t.ex att använda zeofood och zeobak för att tillsätta bakterier i karet, eller är det meningslöst utan zeolith-filter?
-
- 3 svar
- 1,6k visningar
-
-
-
Kan någon förklara mer utförligt vad ZeoVit som system är och hur det är uppbyggt och varför man ska gå över till det från UVC? Mvh Per..
-
- 13 svar
- 3,4k visningar
-
-
Tjenna! Det har nu gått exakt 2 veckor sedan jag startade med zeovit metoden. Under tiden har jag sett att jag mer och mer har börjat få en brun alg med bubblor i toppen. Den sitter på stenarna, inget i sanden. Är detta nått vanligt inom uppstart vid zeovit, eller är det ett tecken på överdosering av nått ex? (zeobac, zeofood, zeostart) mvh Emil
-
- 15 svar
- 2,5k visningar
-
-
Hej ! Jag ska dosera ZEOstart 2 till 150 liter finns det något bra sätt att få rätt dos på ? Man ska ju ha 2 ml/1000L =0,002ml varje dag till 100L jag har testat med kanyler men det finns ju bara som minst 2/ml med linjer vid varje 0,1 ml Jag doserar : zeobak : 1 droppe i veckan zeofood : 1-2 droppar varje dag coralvitalizer : 1 droppe varje dag coralsnow : Har jag men inte dosering nu. zeostart : ? ca 300g zeo i strumpa ca 1,5 dl aktivtkol i strumpa
-
- 5 svar
- 1,9k visningar
-