Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Saltvattensguiden.se

Underforum

  1. Ett forum där Saltvattensguidens moderatorer kan skriva när nånting speciellt har skett eller kommer att ske.

    • 477 inlägg
  2. Hittar ni något fel som har uppstått på forumet, posta det i denna tråd.

    • 2,9k inlägg
  1. Started by -=Mr_B=-,

    Jag gick igenom min PM-brevlåda nyss. Det var på tiden, och något tidsödande, då jag måste gå igenom konversationer för flera år och lista ut vad jag vill och 'behöver' spara på. Sen skapade jag en mapp, och flyttade in dem där. När jag gjorde samma sak för mina utgående PM, var det klart färre som behövde sparas på, men döm om min förvåning när dessa inte går att flytta till den nyskapade mappen? Jag kan spara dem på min dator lokalt osv, men inte flytta dem till en mapp i min PM-brevlåda. Vad är tanken här? Man kan inte ha skrivit något som är värt att spara på för en själv, så därför finns inte funktionen? Antar att det är ett förbiseende, och hoppas man kan undersöka …

    • 0 svar
    • 1,2k visningar
  2. Started by Jaken,

    Blev förvånad i dag när jag gick in på forumet med Internet Explorer, vilken jag sällan använder och får se sådana lyxfunktioner som fetstil, kursiv, centrera m.m i en snygg knappmeny. Jag använder i vanliga fall Opera och då får man tydligen inte dessa funktioner. Jag har suttit och kört med -taggar för att få fetstil osv. Hur länge har dessa funktioner funnits? Wrang: går det inte att fixa så att vi som använder Opera och Mozilla kan få ta del av dessa funktioner? Finns det fler funktioner vi icke-Explorern användare går miste om?

    • 8 svar
    • 1,1k visningar
  3. Started by petrol,

    Moderator's upplysning: Information till alla medlemmar.Vi Moderatorer och Admin jobbar för högtryck nu och gjort det ett par veckor. Det har upptäckts att vissa personer har mer än ett konto (olika namn) och har i värsta fall svarat på sina egna inlägg. Det finns även personer som är bannade som skapar sig ett nytt konto och fortsätter i samma stil. Därför är vi på hugget nu. Vi kontrollerar IP nummer och mailadresser för att säkerställa medlemmen. Vi har även aktiverat ett varningssystem för oss. Det kan hända att någon får ett PM eller mail från oss där vi ber Er att kontakta oss. Förhoppningsvis är det inget problem och ni ska inte känna Er särbehandlade. Har vi den …

    • 0 svar
    • 1,1k visningar
  4. Started by milk,

    Är det möjligt att byta användarnamn här på SvG?

    • 2 svar
    • 1,1k visningar
  5. Started by Sillen,

    Sickboy har bytt användarnamn till Dave! /moderator

    • 0 svar
    • 1,1k visningar
  6. Started by per.w,

    Hej alla, Jag märker att fler och fler använder Tapatalk för att föra diskussioner kring Köp/sälj. Vill bara meddela er att jag kommer inte svara eller skicka meddelanden genom den appen, då en grundförutsättning att man använder den, är att man accepterar att de emellanåt stänger av dig från ditt konto för att de vill ha mer betalt. Vidare vill jag framföra, att all kommunikation rörande köp/sälj kan göras här i privata meddelanden och gillar man inte det, så finns både FB, Insta och Twitter... Eller varför inte bara ett gammalt tradionellt sms. Så om jag inte svarar när ni skickar meddelanden genom Tapatalk så vet ni varför. …

  7. Started by _Manne_,

    kan man sortera fram sina egna annonser i köp o sälj som man kunde innan uppdateringen ? typ mina annonser. ? mvh manne

  8. Satt å kollade igenom gamla inlägg å kom över många med onödigt tjafs som har varit under åren och måste beröma alla Medlemar,Wrang och moderatorer för att det är ett väldigt trevligt forum igen. Vist vi har förlorat en del medlemar under åren men det kanske vi hade gjort endå vissa går vidare i livet medan andra sitter kvar i salt träsket Och vist kan det vara uppfriskande med diskutioner det är så hobby utveklas å går vidare men pajkastningen och sandlåde nivån verkar vara borta nu. Så en uppmaning låt nu nivån på forumet vara här och bit er hellre i läppen än att börja tjafsa om onödiga saker.

    • 0 svar
    • 1,1k visningar
  9. Started by freguz,

    Är det bara jag som börjar bli till åren, eller är det lite si o så med tillgängligheten i detta nya SG skin? Allt ser ju bra mycket snyggare ut, och allt funkar bättre, men just de länkarna som är i listorna (vanliga Olästa inlägg-listan, nya inlägg, Forum, osv) har lite svag kontrast. Det är en rad i css som sätter regel: body a { color: #417394; } Är det heligt med just denna färg eller kan det arbetas fram en variant på färgen med lite mer tryck? Sen kan jag tycka att det är lite väl smått i vissa delar, som tex rubrikfältet för skapa ny post, är 11px medans denna text är i 13px... Det funkar ju som det är, men jag är bara lite kinkig och vill alltid ha det lite …

    • 2 svar
    • 1,1k visningar
  10. Started by Dellan1980,

    Kanske lägga upp en regions del ? Som örebro stockholm malmö osv för lite mer regions anpassade frågor angående träffar och sådant ? Skulle också kanske vara roligt att veta om det finns många i sin egna region som man kan bjuda in och kolla på sitt akvarium och byta fraggar med ? tror vi har många som gärna vill träffa varandra men anser att dom mest aktiva på forumet oftast bor för långt borta som i mitt fall har inte hittat en ända person som bor i örebro området som håller på med salt bortsett från min fisk affär vet inte kanske va en dum ide men rom byggdes ju av kompletta galningar och det ser ju ganska propert ut idag

    • 3 svar
    • 1,1k visningar
  11. Started by sietses,

    Jag undrar vad jag behover ha i vid start av ett kar exsempelvis calcium, jod, kalk osv. Har läst om buffer men vet inte riktigt vad det är Med enkla ord. Vad ska i och när ?

    • 1 svar
    • 1,1k visningar
  12. Started by simon,

    Wow... vad mycket ni har skrivit :-)

    • 2 svar
    • 991 visningar
  13. Started by pegekin,

    Måste man faktiskt koppla upp sig på nätet för att använda redsea reefmate modell 1200? Känns ju lite odd.

    • 0 svar
    • 942 visningar
  14. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 743 visningar
  15. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 662 visningar
  16. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 653 visningar
  17. Started by ubjs,

    Hej Jag skulle vilja veta om jag skrivit något om mitt akvarium i forumet. Hur söker jag då? Jag har försökt med mitt anvnamn och även med tillägg mitt akvarium. Får antingen inga träffar eller massor.

    • 1 svar
    • 644 visningar
  18. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 628 visningar
  19. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 619 visningar
  20. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 589 visningar
  21. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 573 visningar
  22. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 548 visningar
  23. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 539 visningar
  24. Guest
    • 0 svar
    • 524 visningar
  25. Guest
    Started by Guest,
    • 0 svar
    • 503 visningar

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.