GHL
57 ämnen i detta forum
-
Hej @Lasse Hoppas du ser detta och har tid Jag skulle vilja nollställa antalet timmar ett uttag varit igång, har för mig jag sett det någonstans men hittar verkligen inte det. Tänkte nolla uttaget för min booster-pump för att se hur många timmar den ungefär kan gå innan filter etc behöver bytas. Mvh Kim
-
- 14 svar
- 5,8k visningar
-
-
Läste lite om proberna och nån (tror han är representant för ghl) skrev i ett forum om att prober håller ca 1 år kanske 2 beroende på tex hur ofta dom rengörs. Läste även någonstans om kalibreringsintervaller, tror det var 2-4 veckor. Måste proberna kalibreras så ofta som varannan vecka? Och ännu mer förvånande för mig är att proberna ”håller” i 1 år....bästa fall 2. Om detta stämmer så är jag nog ytterst tveksam till att byta ut alla prober årligen till kostnaden det innebär ( är väl i runda slängar 5000kr). Edit: Vad är det för vätska man ska rengöra med? Mvh Kim
-
Tror jag har förstått hur man skall göra en virtuell probe men ber ändå om en förklaring från de som kan. Och så undrar jag om jag har förstått det riktigt när jag tror att man använder en probe till att mäta av ett värde och när man skapar en virtuell probe så gör man det för att den skall kunna ta upp samma värde men styra andra ting med andra inställningar. Till exempel om man önskar styra olika utrustning vid olika temperaturer osv.. Någon som kan beskriva?
-
- 1 svar
- 4,4k visningar
-
-
Har försökt ansluta till ghl controll center men får inte rutan connected as access point ikryssad och kan med diet inte ansluta trådlöst till datorn. Datorn syns i routern men går inte att ansluta. Behövs portvidarebefodran eller liknande? Några ideer? Mvh
-
- 15 svar
- 3,8k visningar
-
-
Jag startar en ny tråd istället för att spinna loss min Powerbar tråd, den har fyllt sitt syfte tills vidare. Under en liten tid nu har jag tittat på Profilux Light, jag har helt undvikit alla akvariedatorer för att de varit för dyra i förhållande till vad de kan göra för mig. Men jag såg att Light finns. https://www.aquariumcomputer.com/products/profilux-aquarium-controller/profilux-light/ Den är ju än så länge i mina ögon helt bananas i prisvärdhet. Men givetvis var vår lokala GHL fantast tvungen att skriva såhär till mig: Det här provocerar mig lite, helst vill jag bara säga nej till det påståendet. Men det är ju synd att vara…
-
- 7 svar
- 3,5k visningar
-
-
Har precis skaffat mig en Profilux 4 med en mängd trevlig tillbehör. Har appen GHL Connect och den fungerar men undrar om det är bra att driva den via pc också, efter vad jag har läst ska det fungera bra. Vad säger GHL-gänget? /Joakim
-
Det dimbara uttaget klarar bara 2A, vid högre belastning riskerar man att uttaget går sönder. Hur mycket drar en tunze osmolator? Är där en peak just när pumpen startar som riskerar att knuffa det över 2A? Fråga 2 är hur pass skadligt det skulle vara att montera en powerbar i sumpskåpet, kommer ha en fläkt som blåser in luft och en som blåser ut luft? Kommer självklart bara bli rena gissningar men tar gärna emot dom Mvh Kim
-
-
- 8 svar
- 3,5k visningar
-
-
Har ställt in email och gjorde testet, fungerar bra. Nu vill jag tex få notifiering om nivågivare är utlösta. Fungerar oxå bra men problemet är att jag får 1 i minuten oavbrutet trots att jag återställer utlöst nivågivare. Vad har jag gjort för fel? Kan man göra nån inställning så det står namn på givarna i mejlet istället för bara 1,2,3 etc? Iofs så kommer jag ju logga in på appen om någon givare är utlöst men ändå..... Mvh Kim
-
-
- 12 svar
- 3,2k visningar
-
-
Vill bara få bekräftat att det går alldeles utmärkt att köra nätverkskabel istället för profilux PAB-kabel. Hittade nån tråd där du @Lasse skrev att det var RJ45. Nån speciell eller bara cat5 rakt upp och ner? Bygger ihop en varukorg nu så hade varit gött om någon kunde svara relativt snabbt. Mvh Kkm
-
- 4 svar
- 3,1k visningar
-
-
Någon som vet hur man stänger av ljudet vid manövrering via knapparna på profilux4? Mvh Kim
-
-
- 4 svar
- 3k visningar
-
-
Startar denna tråd så att vi kan dela med oss av små tips och tricks som kanske egentligen inte är så stora saker men som gör livet lite enklare. Dela gärna med dig om du har några kluriga lösningar som du implementarat eller har hittat någon smart funktionalitet i GHLs värld.
-
Någon här som kör/kört sin belysning genom profiluxen? Jag har Philips Coralcare som jag vill köra genom profilux 4 med en LBF-AP. Har snurrat runt i dom olika menyerna men det jag hittat är typ att jag ska ange vilka dioder jag har etc. Trodde det bara skulle vara att gå in och välja vitljus, antal procent och tidpunkt och sen samma på blått? Är det för mycket strul så kör jag genom Philips egna program och en laptop. Mvh Kim
-
- 1 svar
- 3k visningar
-
-
Detta är ju goda nyheter!! https://www.aquariumcomputer.com/products/ion-director/
-
Någon som vet hur jag förlänger kabeln till läcksensorn? Ser ut som en vanlig hörlurskabel, typ @Lasse? Mvh Kim
-
- 3 svar
- 2,9k visningar
-
-
Någon som vet vad jag ska ha för kabel till 0-10 ingång på profiluxen men samtidigt kunna koppla in andra änden till min kontroller till Philips Coralcare? Mvh Kim
-
- 9 svar
- 2,9k visningar
-
-
-
Får inte fram graferna i ghl-appen. Är det en funktion som ännu inte fungerar eller någon inställning som jag missat? Jag har aktiverat mätningar (15 minuter) i GCC och kan få fram dom på datorn men vill inte starta datorn så fort jag vill se hur pass jämna värden jag har, speciellt nu i början. Mvh Kim
-
- 1 svar
- 2,8k visningar
-
-
Kan inte profilux och alla dess funktioner så tänkte höra om min idé verkar vettig. Jag har en 140 liters behållare att blanda till saltvatten i för vattenbyte. Tanken är att jag vill ha ett nästintill automatiskt vattenbyte (genom ett knapptryck och slänga ut slang till golvbrunnen utföra vattenbyte ) men det och mina frågor hur jag ställer in detta kommer längre fram då jag saknar lite givare. Men till min fråga nu: I behållaren har jag en RW4, den har jag ställt in på att gå 10 minuter 2ggr om dagen genom timer i profiluxen. Vid den dag/tid som jag slår i nytt salt i behållaren tänkte jag helt enkelt ha ett maintenances progr…
-
Någon som kör GHL connect-appen på iPad? Fick en iPad 4:generationen vad det nu innebär. Minimalt använd. Den klarar inte av att ansluta till profiluxen. På min mobil går det alldeles utmärkt. Testade wi-fi och paddan har en hastighet på 50-80 när min telefon ligger på 250Mbit. Är det så att äldre paddor är för slöa? Mvh Kim
-
-
- 8 svar
- 2,8k visningar
-
-
Hittade ett youtube-klipp om hur man ska kalibrera Doser2. Nu undrar jag om det inte går lika bra att ta ett glas och ställa på hushållsvågen? Har testat med 1ml, 2ml och 5ml vatten. Utfall: 0-1g (pendlade mellan 0-1), 2g och 5g. Den har ju då 1 grams upplösning, självklart är där nån tolerans inbyggd men det bör väl bli någorlunda exakt även om den ska pumpa 1 minut, ca 60ml. Mvh Kim
-
- 5 svar
- 2,7k visningar
-
-
Jag tänkte ha mina prober i returfacket. Vattenivån där kommer stiga vid varje vattenbyte då jag stänger returpumpen och tömmer facket på vatten. Min fråga är nu om prober är vattentäta så det går att sänka dessa under vatten helt? Känns som dom borde vara det men vill inte ta det för givet och paja proberna. Mvh Kim
-
- 1 svar
- 2,7k visningar
-
-
Hej, Jag står i begrepp att beställa en GHL Profilux 4 Mega set. Jag har bara några funderingar som jag vore tacksam att få svar på: 1. Visst kan jag styra min Calciumreaktor med en PH-probe och ha en till för att övervaka PH i akvariet? 2. Jag antar att jag inte kan styra min Giesemann Aurora belysning? 3. Jag har min sump och mesta teknik i källaren, en våning under akvariet. Kan jag ändå på något sätt styra mina Tuze stream pumpar? Tacksam för svar, Christer
-
- 2 svar
- 2,7k visningar
-
-
Har 2 nya och en beg powerbar. Håller på att uppdatera och plugga in allt. Tror denna fråga är löst eftersom jag programmerar i GCC så måste det vara så att allt ligger på GCC/Profilux och inte i grenuttagen? Finns där en reset-funktion i GCC för att reseta den beg powerbaren eller styrningarna ligger i mi profilux4 och inte i själva powerbaren? DENNA BEHÖVER JAG FORTFARANDE HJÄLP/SVAR PÅTillägg: Kan man inte döpa hela powerbars? Vet att jag kan döpa uttagen. Vad är skillnaden på ”Description” GCC och Profilux? FÖLJANDE ÄR LÖST. Kommer säkert följdfrågor på programmering av funktioner, tider etc Och hur ser jag vilken sen…
-
- 0 svar
- 2,6k visningar
-
-
Fortsätter bomba ghl delen av forumet. När jag via ghl connect kör en manual override av uttag 2-4 som styr mina magnetventiler och boosterpump så startar dom själv så fort skärmlås eller lämnar appen. Ska det verkligen vara så? Om man stänger av något som tex fyller vatten för att göra ett jobb så vill man inte att den ”proceduren” startar mitt i. Så fall blir det att plugga ut kontakter bara för att vara säker. Mvh Kim
-
- 4 svar
- 2,6k visningar
-
-
Någon som har en susning ifall en Robo-tank fungerar i EU? Verkar lite som att pilla på bilstereon och pilla fram det perfekta....
-
- 0 svar
- 2,4k visningar
-