Kemi & Biologi
Underforum
-
- 3,2k inlägg
3 243 ämnen i detta forum
-
Finns det ngn som har hört talas om S-15 rapporten,där dom testar olika saltblandningar???? kolla in: WWW.aquacraft.net eller är det bara en påhittad försäljningsbluff M.V.H. Zacha
-
- 10 svar
- 1,8k visningar
-
-
Tjena! har några funderingar ang min värden. kh 16,2 ca 370 ph 7,8 kör med kalkreaktor och har inte tillsatt nån tripple buffert på ca 2 månader kh't bara ökar medans ph't sjunker jätte långsamt, jag mätte på mitt RO vatten och såg att det håller ett kh på 11 så jag antar att borde byta ut det. Det borde ju va RO vattenet som höjer kh't. man varför ligger ph't så lågt? Jag släpper vattnet från CA reaktorn ca 5 cm från ytan i sumpen där det är ordentlig cirkulation ca 2500 L/H i 40L Borde jag byta osmosen snabbt och hur höjer jag ph't utan att behöva byta 40% av vattent? Mvh Mikael
-
- 7 svar
- 1,6k visningar
-
-
Har nu kört med Rowaphos och Seachems Purigen för att sänka mina fosfat och nitrat värden. Visst de har sänkts men inte till den önskade 0 gränsen. Kan det vara så att det tar längre tid än 1-1 1/2 vecka? För nog skall 500 ml Rowaphos räcka till ett 540 akvarie som hade max 0.5 i ppm och Seachem på 250 ml utlovar ju på sin hemsida att det bör räcka till 1000 liter i 6 månader. Så jag fattar inte vadför det inte slår igenom. Har dragit ner på matningen till 1 gång om dagen dessutom. Fick för mig att Seachem skulle reducerad de ämnen som bildar nitrat så då behöver ju stenen bryta ner det som redan finns i akvariet vilket kan ta lite tid. Men Rowaphos har man hört så mycket…
-
- 7 svar
- 1,7k visningar
-
-
Är det någon som kör eller har haft ögonen på detta. Skall visst vara nått man tillsätter i karet Heter Grotech ABC www.Bgrotech.de Corall A contains the trace elements Strontium, Magnesium, Barium und Lithium. These elements make it possible for the corals and red lime algae, to absorb the existing calcium available in the aquarium water into their lime skeleton. Corall B contains the trace elements Iron, Chrome, Mangan, Nickel, Zinc, Kobalt and Copper. If these elements are absorbed by the living coral tissue they care for a prospering of the Zooxanthellae which are essential for the energy provision of the corals. Corall C consists of the trace elements Fluorine, Iodi…
-
- 2 svar
- 1,7k visningar
-
-
-
-
-
-
-
-
-