All aktivitet
-
Salar´s 750L
Kör på som en smålänning med ZEON som vanligt.Du da Stefan har somnat i din karp säng eller.Patrik
-
Salar´s 750L
Tack Tomas men jag får inte till det bättre trots att kameran e ok.Patrik
- CO2 armatur passar inte
-
Salar´s 750L
Det börjar se bättre ut sen jag rev ut all sten,men jag funderar på att lägga i några stenar till för att ha ytor att fylla på med lite mera koraller.Patrik
-
CO2 armatur passar inte
E det den lilla typ aluminium ringen Christer så kan jag droppa en ny på HK i morgon ca13.00.Patrik
- Salar´s 750L
-
Salar´s 750L
Jag sög ut lite av den och sen har jag kört lite hårt med C Snow och mycket väntan.Patrik
-
Salar´s 750L
Tackar Ove men jag grejar inte att få till mitt samarbete med min kamera.Patrik
-
Salar´s 750L
-
Hur ser det ut hos din lokala handlare?
Håll tråden ren från att outa butiker med namn. Har din butik ett bra karantän system som han låter fisken vila i 14 dagar eller vattnas den in i försäljnings karen och säljs dagen efter. E du villig att betala lite mera för en fisk som har gått i karantän hos din handlare? Vad kan vi köpare kräva av våra handlare?
-
Red Dragon som inte startar
Det står ett nr på plattan som pumpen sitter på och har garantin gått ut så kostar det,jag fick betala ca 1500-2000kr och då blev det en helt ny pump och det tog ca 2 veckor ifrån att Triton skickade pumpen tills den nya landade hemma i sumpen.Patrik
-
Det roliga har börjat ta slut för mitt akvarium... Snyft
Ted du e 17 år,ta en hård förhandling med dina föräldrar om att du måste ha pengar till en ny skummare (för annars) så drar du en vals.Patrik (ett förtäckt hot)
-
Arcticreefs 567 l revkar
Helt rätt.
-
Arcticreefs 567 l revkar
Helt rätt Christer skidor va poppis på 80 talet.Patrik
-
Dosera järn för att öka Zooxanthelle densiteten lite?
KZ as järn tillsats.Patrik
-
Dosera järn för att öka Zooxanthelle densiteten lite?
Jag har nu i ca 1års tid doserat Eisenkonzentrat och mina koraller får en mycket mörkare ton i färgerna.Ca 10 droppar i veckan har jag doserat.Patrik Wrang e bilden dålig eller e din korall på väg att tappa färgen?
-
Jallajallas drömbygge i Nacka
Huset ser bra ut men be hantverkarna att städa upp på tomten.(det e ju ändå en akvarist som ska flytta in) Patrik
-
Allmänna akvarietips (gör livet enklare!)
Snabba roterande rörelse.Spelar det någon roll åt vilket håll man roterar?Patrik
-
Usch vad dyrt med T5-rör
Ove när jag köpte mina första BLV 250w från tysklan betalade jag nästan 1000 kr st och i dag e dom nere på under 600 kr så dom har rasat i pris.Jag kör 3st 250w och 2st blå T5 or.Jag byter MH lamporna en gång om året och T5 orna ca 2 gånger och det som svider mest e att jag tycker att rören blir sämre efter redan 3 månader.Patrik
-
Usch vad dyrt med T5-rör
Ove det är dax att du byter till MH.Patrik
-
Salar´s 750L
Gierth det enda jag gjort sista veckan e att jag fyllt nytt korall media i kalkreaktorn men med har legat i osmos vatten i 3 veckor och bytt ett litet rör med Biophos som jag har för vattnet som lämnar kalkreaktorn men förövrigt inge nya eller mera tillsatser.Har även nytt silkat media i osmosen.Patrik
-
Salar´s 750L
Ricke eller mycket ljus och tålamod så löser det sig.Patrik
-
Salar´s 750L
Jag tror både Coral Snow och Ultra "Leif" e bra när man har trubbel med sådana skit alger.För övrigt det enda mirakel produkten jag kan tänka mig att slå i burken. Havre jag tror att jag läst att det funkar även på dinos.Patrik
-
Salar´s 750L
Det blir Coral Snow med några droppar Bak i en vecka.Patrik
-
Salar´s 750L