Gå till innehåll

Vart skall packningen sitta på en genomförning??


CrystalClear

Rekommenderade inlägg

om du nu ska envisas med att montera det hela fel, :-)

så skulle jag nog försöka pressa ner silicon mellan glaset och gängan innan jag satte på plastbricka och mutter.

Sedan skulle jag nog försöka limma mellan gängan och mutterns översta del med tangit.

För som sagts tidigare, så kryper läckage i gängan och ut på undersidan även om det oftast "självtätar" med tiden - sen beror det naturligtvis på hur högt trycket(djupt karet) är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det skall vara alternativ 2, precis som Greger säger. Jag förstår vilket problem du har Wrang eftersom det brukar vara skillnad på innerdiametern på de olika sidorna och man ibland tvingas sätta fel. När jag råkat ut för det har jag tagit silicon (glassilikon) precis som Greger föreslår men både på insidan och utsidan av akvariet samt smörjt in gängerna med silikon innan jag satt på och dragit åt muttern. Tangit på muttern är ju ett alternativ men som mer är en "slutlig" lösning. Jag har inte haft några problem när jag användt silikon också - då är det ju löstagbart dessutom.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

men hur svårt kan detta vara....? Gummipackning på insidan, nylonpackning på utsidan sen muttern... End of story! :)

Läs hur Christian vill ha genomförningen! Om man sätter den som det är tänkt av konstruktoren blir det som du skriver. Nu vill CW av nagon anledning gora annorlunda och d[ blir det inte lika latt.

CW!

Tank pa hur genomforningen utsatts for vatten som vill rinna genom. Du maste pa nagotvis stoppa vattnets vag. Du har packningar och silikon.

Lycka till!

PS. Jag stallde om mitt tangentbord till nagon annan variant vilket gor att jag inte kan skriva de svenska tecknen. Vet nagon hur jag andrar tillbaka PMa garna mig! DS.

EDIT: Tack för hjälpen med mitt tangentbord!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...