Gå till innehåll

John:s 850liters akvarium


John

Rekommenderade inlägg

Hej,

Här kommer lite bilder av mitt akvarium på 850 liter. "Teknik:" ATI BM, T5, back to nature samt DSB - ingen sump - fick bra ideer och hjälp av Leffe och Fredrik med bygget - stort tack för all hjälp. Mer bilder kommer inom kort. Nu är det bara och vänta på akvariet skall mogna. Det var kul och fota - men jäklar vad svårt det är. Allt är inte klart än - lister skall monteras, mer koraller skall inhandlas etc.

Hälsningar

John

post-1166-14468913952444_thumb.jpg

post-1166-14468913952529_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Sunny och Crille:-),

Akvariet börjades byggas i september 2006 men jag har pga tidsbrist inte kommit igång förrän i julas. De pumpar jag har är 2 st Korallia4, 1 st Tunze 61?? samt 1 st aqua bee, totalt ca 17.000 liter per timma. Det tog tid att få igång sandbädden men de sista fyra månaderna har det fungerat bra:-).

Hälsningar

John

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer Sillen:-),

Frugan tjatar nu om att det börjar bli sent. Inget ont om äkta hälfter men när jag läser om MH kontra T5, eller andra diskussioner så är ändå den största faktorn till ett bra akvarium att få tid till sin hobby.

Är det någon som håller med?

Hälsningar

John

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Henrik,

Skummaren är i akvariet - får man göra reklam? Triton byggde en ställning till skummaren som finns bakom back to nature bakgrunden - det blev kanonbra! Pumparna syns inte heller.

Hälsningar

John

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...