Nima Postat 26 april 2007 Författare Postat 26 april 2007 Destillerat vatten är bättre än osmovatten så det funkar helt klart.Bara inte vattnet lagras i ett kärl av metall eller passerar genom kopparrör efter destilleringen.Kan man göra någon mätning på vattnet för att vara säker? I sån fall hur? Citera
ppihlstrom Postat 26 april 2007 Postat 26 april 2007 finns CU tester att köpa hos din akvariehandlare - där kan du se om det finns koppar i vattnet! Citera
Nima Postat 26 april 2007 Författare Postat 26 april 2007 Om det är bra värden på vattnet, är det bara salthalten och 25 grader som gäller innan man häller det i karet? Citera
Nima Postat 27 april 2007 Författare Postat 27 april 2007 Jag har fått bruna alger på mina stenar och min sand.Vad kan jag göra? Citera
pimo Postat 27 april 2007 Postat 27 april 2007 Använd sökfunktionen så hittar du svar på det mesta Citera
Drullputt Postat 27 april 2007 Postat 27 april 2007 Bara vänta, kiselalgerna du har fått hör till uppstarten och försvinner när allt kisel är förbrukat. Förutsatt att du inte tillför kisel med vattnet. Citera
Nima Postat 27 april 2007 Författare Postat 27 april 2007 Bara vänta, kiselalgerna du har fått hör till uppstarten och försvinner när allt kisel är förbrukat. Förutsatt att du inte tillför kisel med vattnet.Tack för svaret. Citera
Nima Postat 29 april 2007 Författare Postat 29 april 2007 Nu har jag varit och köpt mig två Clownfiskar och en koral.Det känns jävligt kul... Citera
Nima Postat 1 maj 2007 Författare Postat 1 maj 2007 De gick inte så bra med frökenfisken och clownerna.Fröknarna hade dö på en clowne.så nu är dem borta från karet.Istället blev de en äkta kejsarfisk och två koraler.Brukar kräftorna äta upp liket efter clownen eller ska jag leta upp den? Citera
Laggeman Postat 1 maj 2007 Postat 1 maj 2007 Vad är en äkta kejsarfisk? Vilka koraller blev det?Du kan plocka upp den döda fisken om du ser den, annars blir den snart mat åt smådjur. Citera
Nima Postat 2 maj 2007 Författare Postat 2 maj 2007 Vad är en äkta kejsarfisk? Vilka koraller blev det?Du kan plocka upp den döda fisken om du ser den, annars blir den snart mat åt smådjur.Euphyllia paranchora - Hammarkorall Jag tror att den heter så och den andra är enPachyclavularia sp - Grön Stjärnpolypfisken heter Pomacanthus imperator - Äkta Kejsarfisk Citera
Laggeman Postat 2 maj 2007 Postat 2 maj 2007 Ah, en Pimperator. Med tiden blir det en stor fisk, tänk på det.Gratulerar till inköpen! Citera
Nima Postat 2 maj 2007 Författare Postat 2 maj 2007 Jag är inte så säker men min Pimperator har fått 2 st prickar på stjärtfenan. Kan det vara pricksjukan??????Om det är det så måste jag försöka låna en uvc av någon till jag får pengar över så jag kan köpa en själv.... Citera
Nima Postat 4 maj 2007 Författare Postat 4 maj 2007 Prikarna är borta!Det kanske va något annat..... Citera
Nima Postat 4 maj 2007 Författare Postat 4 maj 2007 Nu har jag lagt in lite bilder i min galleri Citera
Sillen Postat 5 maj 2007 Postat 5 maj 2007 Nu har jag lagt in lite bilder i min galleri Har du någon länk till galleriet? Citera
Scooby_doo Postat 5 maj 2007 Postat 5 maj 2007 'prickarna' brukar kunna försvinna av sig själv om fiskarna är friska.~HenrikPrikarna är borta!Det kanske va något annat..... Citera
Nima Postat 5 maj 2007 Författare Postat 5 maj 2007 Har du någon länk till galleriet?det är galleriet på Saltvattensguiden Citera
Nima Postat 13 maj 2007 Författare Postat 13 maj 2007 Jag har fått massa vita grejer på en av mina ls.Jag vet inte hur jag ska förklara hu det ser ut men det ser ut som små kokos flingor som växer ut ur stenen.Är det någon som förstår vad jag menar och vet vad det kan vara så skriv gärna till mig. Citera
Nima Postat 14 maj 2007 Författare Postat 14 maj 2007 Är det någon som kan sälja lite osmos vatten till mig billigare än butiker tills jag får min osmosanlegning?Ps: någon i Göteborg Citera
Sillen Postat 19 maj 2007 Postat 19 maj 2007 Hur infogar man bilder ?Tryck på posta svarTryck på hantera bifogade filerTryck på bläddra..Välj filTryck Ladda uppVänta tills du ser att filerna finns i rutan.Stäng dialogrutanTryck Skicka svar Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.