Postat 26 april 200718 år Författare Destillerat vatten är bättre än osmovatten så det funkar helt klart.Bara inte vattnet lagras i ett kärl av metall eller passerar genom kopparrör efter destilleringen.Kan man göra någon mätning på vattnet för att vara säker? I sån fall hur?
Postat 26 april 200718 år finns CU tester att köpa hos din akvariehandlare - där kan du se om det finns koppar i vattnet!
Postat 26 april 200718 år Författare Om det är bra värden på vattnet, är det bara salthalten och 25 grader som gäller innan man häller det i karet?
Postat 27 april 200718 år Författare Jag har fått bruna alger på mina stenar och min sand.Vad kan jag göra?
Postat 27 april 200718 år Bara vänta, kiselalgerna du har fått hör till uppstarten och försvinner när allt kisel är förbrukat. Förutsatt att du inte tillför kisel med vattnet.
Postat 27 april 200718 år Författare Bara vänta, kiselalgerna du har fått hör till uppstarten och försvinner när allt kisel är förbrukat. Förutsatt att du inte tillför kisel med vattnet.Tack för svaret.
Postat 29 april 200718 år Författare Nu har jag varit och köpt mig två Clownfiskar och en koral.Det känns jävligt kul...
Postat 1 maj 200718 år Författare De gick inte så bra med frökenfisken och clownerna.Fröknarna hade dö på en clowne.så nu är dem borta från karet.Istället blev de en äkta kejsarfisk och två koraler.Brukar kräftorna äta upp liket efter clownen eller ska jag leta upp den?
Postat 1 maj 200718 år Vad är en äkta kejsarfisk? Vilka koraller blev det?Du kan plocka upp den döda fisken om du ser den, annars blir den snart mat åt smådjur.
Postat 2 maj 200718 år Författare Vad är en äkta kejsarfisk? Vilka koraller blev det?Du kan plocka upp den döda fisken om du ser den, annars blir den snart mat åt smådjur.Euphyllia paranchora - Hammarkorall Jag tror att den heter så och den andra är enPachyclavularia sp - Grön Stjärnpolypfisken heter Pomacanthus imperator - Äkta Kejsarfisk
Postat 2 maj 200718 år Ah, en Pimperator. Med tiden blir det en stor fisk, tänk på det.Gratulerar till inköpen!
Postat 2 maj 200718 år Författare Jag är inte så säker men min Pimperator har fått 2 st prickar på stjärtfenan. Kan det vara pricksjukan??????Om det är det så måste jag försöka låna en uvc av någon till jag får pengar över så jag kan köpa en själv....
Postat 5 maj 200718 år Nu har jag lagt in lite bilder i min galleri Har du någon länk till galleriet?
Postat 5 maj 200718 år 'prickarna' brukar kunna försvinna av sig själv om fiskarna är friska.~HenrikPrikarna är borta!Det kanske va något annat.....
Postat 5 maj 200718 år Författare Har du någon länk till galleriet?det är galleriet på Saltvattensguiden
Postat 13 maj 200718 år Författare Jag har fått massa vita grejer på en av mina ls.Jag vet inte hur jag ska förklara hu det ser ut men det ser ut som små kokos flingor som växer ut ur stenen.Är det någon som förstår vad jag menar och vet vad det kan vara så skriv gärna till mig.
Postat 14 maj 200718 år Författare Är det någon som kan sälja lite osmos vatten till mig billigare än butiker tills jag får min osmosanlegning?Ps: någon i Göteborg
Postat 19 maj 200718 år Hur infogar man bilder ?Tryck på posta svarTryck på hantera bifogade filerTryck på bläddra..Välj filTryck Ladda uppVänta tills du ser att filerna finns i rutan.Stäng dialogrutanTryck Skicka svar
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.