Gå till innehåll

Ghostens FÖRSTA AKVARIUM


ghosten

Rekommenderade inlägg

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

satt och funderade på om man kunde kanske sätta fast 2 data fläktar i locker åp karet då jag har en heltäckande ramp och min lägenhet är väldigt varm av sig.

kan det räcka att sätta i 2 fläktar i ett 160l o får ner tempen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag hittade på forumet hur man kan göra för att installera fläktar nu till nästa fråga ;)

jag tänkte installera 2 fläktar eller 3 kan man seriekoppla dessa så att man inte behöver 3st omkopplare kan man koppla ihop dom vi sockerbiten och sedan vidare till batterielliminatorn eller måste jag har 3 st batterielliminatorer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den enda plasen är vid ena kortsidan och jag kan få in 2 st 120 mm om jag vill

men gör det något om dom är på kortsidan man måste väl inte ha dom i mitten för där är det uteslutet pga av att under själva rampen så är den kant som går ut från karet så den stoppar nog luften

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

när man läser om fläktarna så står det ju att dom väsnans mer dom stora alltså?

Större fläktar kan snurra saktare och flytta lika mycket luft som en liten fläkt som snurrar snabbt = tystare.

Det finns tysta fläktar som du kan köra på max utan att dom låter speciellt mycket.

Vill du verkligen ha det tyst så köp 120mm fläktar av tyst modell och kör dem på 7v.

Kolla på everflow's fläktar, dom är tysta och bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så här satte jag en 92mm fläkt i ett annat salkar jag haft. Luften sögs in här och blåste mot ytan, och for ut på andra kortsidan i hålet där skummaren satt. På så sätt blåste den dels mot ytan och tog även med sig värmen ut från rören.

Sänkte tempen 2 grader, och då körde jag den endast på 3 volt, alltså helt knäpptyst.

bild1636wy4.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@Drullputt, vars hittade du det där gallret? Jag tycker det blir svårare och svårare att få tag på de där gamla, fina gallren.. Jag slaktade ett gammalt nätagg sist :P

Det verkar som om alla galler nuförtiden måste vara i form av en cs-logga med massa blinkande dioder så det ser ut som ett jävla rymdskepp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

isag satte jag dit en 120mm fläkt och tempen har sjunkit 2 grader redan helt perfekt.

nu skall bara fläkt gallret och en tempstyrt eluttag komma så är kylningen löst förhoppningsvis.

nu skall jag bara kolla på en bra månbelysning

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lite nyfiken på hur folk gör näör man fyller på karet eller byter vatten.

lägger ni osmos vattnet direkt i karet eller låter ni det blir rumstempererat.

och sedan har jag en liten fråga vid vattenbyte skall det bara vara osmos vatten eller skall det vara salt i vattnet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...