wrang Postat 24 maj 2004 Postat 24 maj 2004 Hejsan jag har köpt en MaxiJet NewJetden är kanonstark och bra sprut i men den låter en massa då man sätter på den på sidan av karet med de medföljande hållarnaNi som har en sådan här hur har ni gjort den tyst.Hänger man den helt fritt i vattnet så är den tyst Citera
thomas5547 Postat 24 maj 2004 Postat 24 maj 2004 hur ser den ut? och hur mycket pumpar den? *nyfiken* Citera
wrang Postat 24 maj 2004 Författare Postat 24 maj 2004 Hejsan den ser bra ut .På bildPump: 3000L/hTryckhöjd: 2,9mKan regleras hur mycket som skall sugas in men även användas med slanganslutningar men då utan reglering Citera
aerie Postat 24 maj 2004 Postat 24 maj 2004 Inte utan att man undrar vad nästa pump ska heta,NewerJet kanske? . Citera
Guest Filip Postat 24 maj 2004 Postat 24 maj 2004 Du kan ju kolla på mina bilder under besökares akvarium.Har satt mina ovan vattnet i överriningsboxen.De väsnas inte speciellt mkt.+ att det är rätt snyggt attslippa ha dem i akvariet.MvhF ilip Citera
Tedb Postat 25 maj 2004 Postat 25 maj 2004 Så du pumpar tillbaka större delen av det som hamnar i överinningen innan de går ner i sumpen verkar konstigt Citera
Guest Filip Postat 25 maj 2004 Postat 25 maj 2004 NejJag har boratt hål i överrinningsboxen under sida, där sitter två genomförningar och rör ner ner i akvariet. SEn sitter pumparna på genomförningarna med lite rör.Så den påverkar inte överrinninen på något sätt.MVH Filip Citera
Niclas Postat 25 maj 2004 Postat 25 maj 2004 Är pumparna självsugande eller måste du "prima" dem? Citera
Guest Filip Postat 25 maj 2004 Postat 25 maj 2004 Första gången jag satte igång den så tätade jag inte odentlit mellan rören så då fick jag sätta igång den med en annan pump.Men sen använde jag gängtejp ?stavning?Nu kan jag stänga av den sen sätta igång den och den klarar det själv.Mvh Filip Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.