Gå till innehåll

Gul sötvattensfisk? - Gula mollys


aerie

Rekommenderade inlägg

Vet faktiskt inte riktigt ännu vad som blir nästa inköp... hoppas på att få tag på pipefish snart men i väntan på det så får man väl se lite. Alltid kul med ngt som kan få fiskbebisar så mollys eller ett par bangaiier vore väl inte helt fel :) Vad jag är lite fundersam är till är väl vad de äter i karet... ingen av fiskarna jag har i nu rör något av faunan i akvariet(vad jag har märkt iaf) vilket har lett till att varenda lite fläck som det växer någon form av alger på är täckt med pods... men det får gärna bli fler innan pipefishen åker i.

chrilleus,har du märkt av om dina äter något i karet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

molly är ju ingen sötvattensfisk!

Jodå de är även sötvattensfisk (och bräck, saltvatten)

Mollisar är roliga fiskar.

1* De har hittats i Anderna hört uppe i bergen, där det blir så kallt på natten att dammarna får en isskorpa.

2* De lever även i varma floder där temperaturen tillfälligt stiger över 30-32 grader.

3* Bräckt vatten (Mangrove).

4* Har hittats ute på reven i mexikanska gulfen. (Fick själv tre generationer mollys i 1.024).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Första omgången så koppade jag in dem i ca en halv dag (sötvatten och droppade från det stora karet) Sedan kollade jag med Chrilleus som hade mollys sedan innan, samt kikade på de amerikanska forumen. Nu är det 2 timmar som gäller.

Har provat flera gånger (aldrig mindre än 2h) hade dem som mat till en drake som var svår på att ta fryst mat. Har funkat varje gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 snarlika kommentarer på 5 minuter? Bättre kan du Henrik. ;)

Från början var det ett inlägg, men jag råkade på nåt sätt få iväg det två gånger. Eftersom jag inte lyckades radera det ena (hur 17 gör man?), så delade jag upp det i två istället.

Tack för påpekandet ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Första omgången så koppade jag in dem i ca en halv dag (sötvatten och droppade från det stora karet) Sedan kollade jag med Chrilleus som hade mollys sedan innan, samt kikade på de amerikanska forumen. Nu är det 2 timmar som gäller.

Har provat flera gånger (aldrig mindre än 2h) hade dem som mat till en drake som var svår på att ta fryst mat. Har funkat varje gång.

så ditt syfte med dom var enbart mat till draken = inte speciellt lång livstid ?

jag är mer nyfiken på hur lång tid det kan ta att koppa in dem för permanent boende... inte för att jag för allt i världen vill ha tex black molly i min burk, utan av ren nyfikenhet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så ditt syfte med dom var enbart mat till draken = inte speciellt lång livstid ?

jag är mer nyfiken på hur lång tid det kan ta att koppa in dem för permanent boende... inte för att jag för allt i världen vill ha tex black molly i min burk, utan av ren nyfikenhet.

4* Har hittats ute på reven i mexikanska gulfen. (Fick själv tre generationer mollys i 1.024).

Skrev det till och med i denna tråd:skrattar:

Varför det inte blev mer än tre generationer var för att draken började äta frystmat så jag avvecklade den lilla burken med mollysar (släppte ner alla till rovkaret).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...