Arcticreef Postat 16 december 2008 Dela Postat 16 december 2008 Jag är lite nyfiken av mig och vill testa något nytt efter 1 år av Vodka dosering. I helgen så blandade jag till min egen häxdryck som är snarlik ovanstående. För att undvika snabba förändringar så doserar jag bara halva mängden häxdryck jämfört med enbart Vodka.Skall bli intressant att se om jag upptäcker någon skillnad.Vilket är receptet på din "häxdryck"? Och dosen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
1538Moss Postat 17 december 2008 Dela Postat 17 december 2008 Fant denne også på glassbox-design.com:C dosing will also lower your pH and ORP values.Eric Borneman also warned at MACNA that the increase in C in the water & bacteria in the water also means more bacteria and possible pathogens are on the coral tissues. Long term use can mean more infections on the corals. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 17 december 2008 Dela Postat 17 december 2008 Vilket är receptet på din "häxdryck"? Och dosen?12 kaffeskedar strösocker1/2 dl Ättiksprit 12%5 dl VodkaMin nästa blandning kommer att innehålla mer Ättiksprit och motsvarande mindre mängd Vodka.För att sänka fosfat och nitrat doserade jag 8 ml per dag fördelat på morgon och kväll.Underhållsdos vet jag ännu inte men jag uppskattar den till 2 - 4 ml per dag.Doseringen är för min nettovolym som är 237 liter.När jag enbart använde Vodka var jag tvungen att dosera 10 ml eller mer per dag för att sänka, ändå fick jag aldrig ner nitrat under 2,5 eller lyckades bli av med fosfaten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.