Ted Camenius Postat 31 juli 2007 Postat 31 juli 2007 Mina Halimeda incrassata som hittils suttit på bara en sten har börjat ploppa upp lite varstans. I begränsat antal är de snygga men om det fortsätter så här så kommer de bli för många.Finns det någon firre som äter dem? eller lägredjur? Citera
Draedon Postat 31 juli 2007 Postat 31 juli 2007 Mina Halimeda incrassata som hittils suttit på bara en sten har börjat ploppa upp lite varstans. I begränsat antal är de snygga men om det fortsätter så här så kommer de bli för många.Finns det någon firre som äter dem? eller lägredjur?Det är en kalkalg, så det är nog inget som äter den.. Skörda manuellt är det som gäller. Jag rycker ur en näve varannan månad ungefär Citera
Trilobite Postat 23 april 2008 Postat 23 april 2008 Detta verkar vara sammaÄr det risk att de tar kalk från korallerna om de blir för många? Citera
sylle Postat 23 april 2008 Postat 23 april 2008 De förbrukar ju kalk men torde inte vara något stort problem med vattenbyten + tillsatser.Hade mycket av dem en period men skördade vid behov. Citera
Keek Postat 24 april 2008 Postat 24 april 2008 mina kamelräkor äter dom.satt och titta på dom idag när dom plocka i sig 2 blad var. Citera
Trilobite Postat 25 april 2008 Postat 25 april 2008 Jaha - de är ju rätt snygga än så länge! Inga kameler för mig! Citera
thore kjellberg Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 är det någon som vet förnamnet på denna storbladiga halimedan? Citera
Borg Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 Detta verkar vara sammaÄr det risk att de tar kalk från korallerna om de blir för många?Mattias vad har dessa knappar för namn ? har en kolloni i mitt nystartade kar, alltid intressant att veta vad saker och ting heter. Citera
Irene M Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 Jag älskar dom! Dom är jättevackra! Dom blommar inte heller som andra alger kan göra. I mitt kar växer dom jättesakta! Jag blir jättelycklig om jag hittar ett enda litet nytt blad någon stans. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.