Gå till innehåll

120 l saltvattenskar?


Lukas89

Rekommenderade inlägg

Har fått hem min ljusramp äntligen :) den fungerar alldeles perfekt och ska åka å hämta mina första fiskar två clowener så det händer lite i karet iaf.. kommer även ner lite mer mjukisar imorgon.. ska försöka hålla det lite mer uppdaterat nu när jag är ledigt

post-3257-14468914283544_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Efter all väntan börjar det likna ett saltvattenskar tillslut.. Nu blir nog clownerna glada när dem kommer på tisdag :)

hoppas det duger med bilder för ikväll iaf sillen ;)

Det får väll duga för nu då!!! ;)

Kul att det går framåt. Du får gärna lägga upp lite fler bilder och dår gärna någon som är på bara del av karet så att gamlingar med dålig syn som mig ser!

Bra jobbat!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Uppdatering ala jätte mellanrum som vanligt men men, Nitrit nitrat obefintliga enligt tropic marin.. har inte vågat kolla fosfaten igen men hoppas att den är på gång ner..

kommer få mina efterlängtade fiskar på tisdag. 2 clowner (ocellaris) samt neon goby (blåa) men har även en fråga om man inte kan ha en gul också?.. slänger antagligen till lite sniglar och kanske någon lite algätande erimit för att få bukt med annat som sniglar inte verkar äta..

skummarn funkar bra nu efter att Robban vart här och sagt att den var helt fel inställd tack för hjälpen. kommer komma in bilder så snart jag får tid ar inte riktigt lust att luska fram kameran just nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Söker medbedömmare till mitt projektarbete nu i 3:an.. kommer antagligen få någon värdelös lärare som handledare i projektet som inte kommer kunna något alls.. min ide är att skriva en någorlunda lättläst 123 bok om saltvattensakvarium hur man startar det och driver ett enkelt sådant..

och nej jag ska inte bara skriva utan kommer antagligen testa på 2 olika sätt att driva ett akvarium har som ni kan se redan börjat med ett med skummare och cirkulationspumpar i ett någorlunda stort akvarium kommer antagligen köpa ett nano/pico akvarium också för att lära mig lite om det.

Hoppas ni tycker det är en kul ide och är berädda att hjälpa mig med frågor som antagligen kommer dyka upp på färden, och jag upprepar vill inte bara skriva av Daniel knops bok tex utan vill ha era erfaranheter vad som helst kan det handla om hur ni löste dem och vad som hände under uppstarten.. Min mail är Lukas.bergstroem@hotmail.com tack på förhand.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Efter mycke om och men har jag fått in bilder dem blev dock väldigt små den här gången vet inte varför men men..

Någon som kan berätta för mig vilken sort min flakcorall är?

fick namnet på butiken men efter den långa resan hem så hade jag glömt det.. tack på förhand

post-3257-1446891468581_thumb.jpg

post-3257-14468914685893_thumb.jpg

post-3257-14468914685975_thumb.jpg

post-3257-14468914686039_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...