denuo Postat 18 juli 2007 Postat 18 juli 2007 Detta såg inte så bra ut tyckte jag: http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_16280854.asp Citera
aerie Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Tycker det känns rätt ok i jämförelse med vad jag läst i sushiböcker, att de kan ta upp en fisk från akvariet, skära av en bit och lägga tillbaka fisken igen tills nästa kund kommer. Citera
Mattias L Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Fy f...! Det verkar inte finnas någon gräns för vad detta folk utsätter marint djurliv för (jfr. delfinslakt, hajfensfiske, valfångst mot internationella regler etc etc). Citera
Dykaren Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Helt sjukt!Jag äter mer än gärna fisk, men jag förstår inte det här med att den ska vara så färsk som möjligt. I min mening vore det mkt fräschare att avliva och kyla ner.... än att äta fisk som är stressad/sjuk/halvdöd men helt färsk.Tänk er bara reaktionerna om det hade varit en gris eller dylikt som varit fastspänd där... Citera
Perk Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Annat land, andra värderingar... svensk syn på djurhållning är tyvärr inte något som är globalt. I Ungern håller man fisken färsk såhär, de har ju iallafall möjlighet att röra på sig. Citera
Dykaren Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Om man tittar i ett sånt där akvarium så ser man oftast att de flesta fiskarna är sjuka och mer eller mindre döende. Inte det som triggar min aptit direkt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.