Postat 9 augusti 200718 Är I akvarium behöver inte Äldern spela sÄ stor roll.. visst den mÄste ha uppnÄtt en viss Älder för att KUNNA byta tÀckning men om fodret Àr för nÀringsfattigt, akvariet för litet eller fisken stannar i vÀxten p.g.a. konkurrans eller akvariestorlek sÄ kommer den inte fÀrg om..
Postat 9 augusti 200718 Är Taskigt Ä inte ge mitt svar pÄ frÄgan.. Med tanke pÄ att ofÀrgade finns i nÄgra cm storlek och de utfÀrgade ligger runt 10 cm plus/minus nÄgra cm sÄ skulle jag chansa pÄ att de behöver vara 1-1,5 Är innan fÀrgen kommer fram.. Enligt the marine center och liveaquaria sÄ gÄr det att köpa dem utfÀrgade vid 5 cmŽs storlek.. det Àr ju inte mÄnga Är pÄ nacken innan en sÄdan fisk Àr 5 cm.
Postat 9 augusti 200718 Är BÀttre dokumentation Àn den som Norberg gjort finns nog inte...P. imperator frÄn ungfÀrg till vuxenedit*Norberg Àr inte blyg med maten...
Postat 9 augusti 200718 Är Författare Den jag skaffat Àr 10cm...Om man kollar datumen pÄ norbergs dÄ den började fÀrga om ,sÄ tar det nÀstan ett Är.KÀnns roligare att ha den medans den fÀrgar om ocksÄ...men man fÄr vÀnta ett tag dÄ.
Postat 9 augusti 200718 Är Enligt min litteratur sÄ fÀrgar imperator om vid ca 10 cm i sin naturliga miljö, men det kan sÀkert variera.PÄ 80-talet köpte jag en H ciliaris som var ca 2,5 cm och de fÀrgar ocksÄ om vid ca 10 cm. Den jag hade 'vÄgade' dock inte fÀrga om nÀr det var dax. NÀr den hade storleken inne sÄ upptÀckte jag av en slump (en av alla andra nÀtter dÄ man satt uppe med ficklampa) att den fÀrgade om pÄ natten, men pÄ dagen sÄ hade den ungfÀrgen. Det tyckte jag var mycker förbryllande och mÀrkligt!Vid samma tidpunkt sÄ hade jag en semicirkulatus som var kung i karet, jag tror det berodde pÄ det. NÄvÀl, till slut sÄ fÀrgade ciliarisen om Àven pÄ dagen.Jag har nu en imperator som var ca 4 cm nÀr jag köpte den i september förra Äret. Snart har den fördubblat sin storlek sÄ jag ser fram emot nÀsta omfÀrgning.
Postat 9 augusti 200718 Ă„r köpte min imperator nĂ€r den va som en 5kr. har haft den nu i ca 1ÂœĂ„r, o nu börjar den nĂ€rma sig 10-12cm , man se att ringarna börjar spricka upp o fĂ„r lite mer gult i sig. helt klart spĂ€nnande.
Postat 25 augusti 200718 Är Har köpt en p.imperator som matvÀgrar.Har försökt med allt.Mysis,Atemia,rÀkor,torrfoder,spirulia,mygglarver.NÄgon som har tips
Postat 25 augusti 200718 Är Min Àter bÄde mysis, torrfoder, mygglarver osv.Hur stor Àr den?Har du köpt den idag? Inget ovanligt att det tar nÄgon/nÄgra dagar innan nya fiskar börjar Àta.
Postat 26 augusti 200718 Är Min Àter bÄde mysis, torrfoder, mygglarver osv.Hur stor Àr den?Har du köpt den idag? Inget ovanligt att det tar nÄgon/nÄgra dagar innan nya fiskar börjar Àta.Ca 5cm 2dagar sedan
Postat 26 augusti 200718 Är Fick ett tips nÀr jag var i usa, att om Pygoplites diacanthus matvÀgrar, sÄ kan man blanda i lite PhytoPlan i maten,. Men vet inte om det fungerar pÄ en Imperator. Min Imperator, Àter allt. Men mest tokig blir han, om jag skrapar rutorna.. det verkar han Àlska.. han följer algskrapan hela tiden. =)
Postat 26 augusti 200718 Är Har köpt en p.imperator som matvÀgrar.Har försökt med allt.Mysis,Atemia,rÀkor,torrfoder,spirulia,mygglarver.NÄgon som har tipsOcean Nutrition har ett frysfoder som heter Angel Formula som innehÄller bland annat svamp. NÀr jag hade Imperator var den tokig i det fodret.https://www.saltvattensguiden.se/produktguide/showproduct.php?product=54&cat=11
Postat 26 augusti 200718 Är Ocean Nutrition har ett frysfoder som heter Angel Formula som innehÄller bland annat svamp. NÀr jag hade Imperator var den tokig i det fodret.https://www.saltvattensguiden.se/produktguide/showproduct.php?product=54&cat=11Hejhittar inte Angel Formula
Postat 26 augusti 200718 Är Hejhittar inte Angel FormulaKlickade du pÄ lÀnken? Den gÄr nÀmligen till produkten.
Postat 26 augusti 200718 Är köpte ocksÄ den som Jaken nÀmner, Simontorp har dem sÄ din lokala handlare kan sÀkert fÄ hem den.
Postat 27 augusti 200718 Är Ocean Nutrition har ett frysfoder som heter Angel Formula som innehÄller bland annat svamp. NÀr jag hade Imperator var den tokig i det fodret.https://www.saltvattensguiden.se/produktguide/showproduct.php?product=54&cat=11HejVet du vem som sÀljer detta har sökt och ringt men ingen har det
Postat 27 augusti 200718 Är ta det sÄ lugnt, det Àr inte alls ovanligt att det tar nÄgra dagar innan en ny fisk kommer igÄng med maten, fortsÀtt erbjuda lite olika sorter sÄ kommer den sÀkert igÄng inom kort
Postat 27 augusti 200718 Är HejVet du vem som sÀljer detta har sökt och ringt men ingen har detJag köper det hÀr. Vet ej vem som Àr grossist pÄ Ocean Nutrition i Sverige, men jag hoppas du hittar det i dina hemtrakter.
Postat 27 augusti 200718 Är HejVet du vem som sÀljer detta har sökt och ringt men ingen har detJag tror Marinakvariet har det hemma i sin frys.
Postat 27 augusti 200718 Är Jag köper det hÀr. Vet ej vem som Àr grossist pÄ Ocean Nutrition i Sverige, men jag hoppas du hittar det i dina hemtrakter.Eftersom jag bor i en stad som inte har nÄgot affÀr som erbjuder saltvattensprodukter sÄ fÄr jag nog klara mej utan den maten. Man har inte nÄgot större int att ens försöka ta hem detta fÄr man bara sÀlja ett par svÀrdbÀrare om dagen sÄ Àr man nöjd
Postat 28 augusti 200718 Är Hej Àr ute efter ett Imperator par till mitt 864 liters nÄgon som kan hjÀlpa mig ? M.V.H Jan Boman
Postat 28 augusti 200718 Är Författare https://www.saltvattensguiden.se/annonser/showproduct.php?product=3197&cat=8&limit=recent&date=1183969861En pÄ SG som sÀljer en
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.