Gå till innehåll

Xenia Börjar Pumpa När Skummare


hbmannen

Rekommenderade inlägg

stängs av.. märkte att mina xenior. jag har miljontals typ.. har aldrigt pumpat förrut. så när ja slog av skummarn för 2 veckor sedan, så har dom ALLIHOP börjat pumpa febrilt. dom kanske är min nya skummare :)

nån som sett detta fenomen tidigare?

hänger det ihop över huvudtaget?

/ Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

stängs av.. märkte att mina xenior. jag har miljontals typ.. har aldrigt pumpat förrut. så när ja slog av skummarn för 2 veckor sedan, så har dom ALLIHOP börjat pumpa febrilt. dom kanske är min nya skummare :)

nån som sett detta fenomen tidigare?

hänger det ihop över huvudtaget?

/ Patrik

Då kommer den intressanta frågan: Har du sett nån ändring av algväxten när du stängde av skummaren?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Angående om alger uppträder vid start av skummare eller vid avstängning. Så tror jag personligen att det ligger till så här. Stänger man av skummaren så sker en förändring som går långsamt mycket långsammare än när du sätter på en skummare.

De tror jag också...förutsatt att du inte har en så hög belastning att skummaren är akvariets livlina...då kan de nog gå snabbare även om du stänger av den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...