Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

stängs av.. märkte att mina xenior. jag har miljontals typ.. har aldrigt pumpat förrut. så när ja slog av skummarn för 2 veckor sedan, så har dom ALLIHOP börjat pumpa febrilt. dom kanske är min nya skummare :)

nån som sett detta fenomen tidigare?

hänger det ihop över huvudtaget?

/ Patrik

Postat

Kan tänka mig att nitratnivå har höjts en aning? Det gillar ju xenia.

Postat
stängs av.. märkte att mina xenior. jag har miljontals typ.. har aldrigt pumpat förrut. så när ja slog av skummarn för 2 veckor sedan, så har dom ALLIHOP börjat pumpa febrilt. dom kanske är min nya skummare :)

nån som sett detta fenomen tidigare?

hänger det ihop över huvudtaget?

/ Patrik

Då kommer den intressanta frågan: Har du sett nån ändring av algväxten när du stängde av skummaren?

Postat

Har du bytt något vatten efter att du stängt av skummaren? Mina pumpar bra trots skummare men jag tillsätter lite jod då och då.

Postat

Angående om alger uppträder vid start av skummare eller vid avstängning. Så tror jag personligen att det ligger till så här. Stänger man av skummaren så sker en förändring som går långsamt mycket långsammare än när du sätter på en skummare.

Postat
Angående om alger uppträder vid start av skummare eller vid avstängning. Så tror jag personligen att det ligger till så här. Stänger man av skummaren så sker en förändring som går långsamt mycket långsammare än när du sätter på en skummare.

De tror jag också...förutsatt att du inte har en så hög belastning att skummaren är akvariets livlina...då kan de nog gå snabbare även om du stänger av den.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.