Gå till innehåll

Byggsats för Mh


Tias

Rekommenderade inlägg

Vue Technology tänkte till (som fler tillverkare borde göra) och kan drivas på allt från 100-250V.

Hmm de här med olika volt låter i mina ögon precis som Mac och PC format, vaför gör inte alla hybrider som fungerar på begge? Ibland kronglar vi människor till allt så himla mycket.

Ska kolla närmare på Vue Technology.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vue Technology = CoralVue

Det finns fler apparater som klarar detta, oftast är det frågan om switchade nätaggregat som brukar besitta denna intelligenta lösning. Blir ju oftast billigare för tillverkaren att slippa ha dubbla tillverkningslinjer...

Svårknäckt nöt dock när det gäller motorer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Nu måste ju denna tråd komma igång igen för här kommer lite bra grejer efter lite luskande på nätet.

vad sägs om detta? http://bg-support.com/products/en/Lighting/Complete-Kits/Growing-Kit-Blossom-250-watt-natrium-Sylvania-SHP-TS.html <---- väldigt billig armatur och frakten ligger på ca 30€. Sedan kanske denna ljuskälla i? http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=439⊂=0&page=2

denna kombination ger alltså en helt komplett MH armatur för ca 1200kr. Vad tycks?

Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Daniel, du missar att det inte finns med någon tändare (ignitor) för att dra igång metallhalogen-lampan, då den som är på din länk är högtrycksnatrium-lampa - ej metallhalogen.

Vidare finns det inte heller med en kondensator för att minska belastningen på säkringen i proppskåpet. Inte direkt nödvändig del dock.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ramq: en högtrycksnatrium lampa och en metall halogen lampa behöver varken olika socklar eller olika reflektorer för att fungera, du kan lika gärna gå ut med rodellen och sno en lyktstolpe med högtrycksnatrium i (E40). Är inte lampan i länken självtändande? fick det för mig iaf.

Eeh... Jag sa väl inget om att det var fel sockel eller reflektor?

Det där fungerar alldeles utmärkt även till metallhalogen - om du kompletterar med en tändare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eeh... Jag sa väl inget om att det var fel sockel eller reflektor?

Det där fungerar alldeles utmärkt även till metallhalogen - om du kompletterar med en tändare.

ok. när du säger tändare, menar du ballasten då eller finns det separata "tändare"? något i stil med en glimtändare?

MVH Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...