Gå till innehåll

Mannes RSM


_Manne_

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Kommer kanske med mg, ca och kh probar, vem vet. Annars kanske kan spela upp valljud? Banana man

/Johan

hade den kommit med mg,ca,kh probar som i sin tur styrde ett par doserpumpar så hade den kanske varit värd sina pengar.. men så är väl inte fallet.!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lite testvärden idag.!

Kh = 11

Mg = 1380

Ca = 400

No3 = 0

kommer o buffra upp Ca lite till runt 450. resternade (Kh,Mg) är lite i överkant men det kommer nog att rätta till sig så fort vettig Ca nivå inställer sig i karet, lite svag obalans på värdena just nu som synes med Ca. på något sätt förbrukas ju 70ml balling varje dag så något växer på.

ett minus jag sett är att blå'a koraller tappar färgen (a.millepora tex), lite trist men har inte koll just nu hur jag ska motverka det, har precis startat grotech's Corall ABC , det kanske rättar till ev brist om det är något sådant. man får hoppas på lite tur kanske.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hahaha......akta blodsmaken

ingen blodsmak här inte, ska bli intressant och se om jag nu kan hålla dessa små musslor vid liv, handlar ju om 4-5cm stora. så matning är ju en nödvändighet, och ett bra saltvatten med vettiga värden , annars kan man nog ge upp dom små liven.

ska börja med o se om dom slår ut när mh'n kommer igång idag, det är steg ett, då har dom överlevt många timmar i påse o sen min inkoppning osv. får hoppas på det bästa.

med lite tur kommer det någon bild senare under dagen.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tjo.

här kommer bilder på två nya musslor i karet. arten är T.Maxima på båda.

färgerna stämmer inte riktigt överns med verkligheten då man fortfarande suger på att hantera kameran på rätt sätt. dom är riktigt snygga när man ser dom live.

post-3404-14468917890691_thumb.jpg

post-3404-14468917891155_thumb.jpg

mvh manne

post-3404-14468917890492_thumb.jpg

post-3404-1446891789088_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tjo.

här kommer bilder på två nya musslor i karet. arten är T.Maxima på båda.

färgerna stämmer inte riktigt överns med verkligheten då man fortfarande suger på att hantera kameran på rätt sätt. dom är riktigt snygga när man ser dom live.

[ATTACH]36349[/ATTACH] [ATTACH]36350[/ATTACH]

[ATTACH]36351[/ATTACH] [ATTACH]36352[/ATTACH]

mvh manne

Trevliga små rackare, Karin hälsar att hon är avis.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man blir lite sugen på att skaffa egna musslor men det får bli i framtiden.Riktigt snygga bilder vad du en säger.

om du någon gång på allvar kommer att modda ljuset så har du all möjlighet att slå till på ett par musslor du med.

mvh manne

Trevliga små rackare, Karin hälsar att hon är avis.

/Johan

i ditt stora kar hande mina nyinköp försvunnit, måste ju ha dom klistrade mot framrutan för att se dom i mitt nano kar ;) , du får ju köpa rikitgt stora när det är din tur att handla levande..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är ju en fördel att du vill det :P Hur många musslor har du nu i rsmet??? jag får det till 5st!?

är uppe i sex stycken nu, just nu hade det varit riktigt kul men en mer lagun placerad sten inte bara ett röse på mitten. hade varit riktigt snyggt med musslorna i mitten rakt under mh'n o sen lite U-format med stren runt om.. men nu kom den tanken lite sent o vill inte bygga om.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

i ditt stora kar hande mina nyinköp försvunnit, måste ju ha dom klistrade mot framrutan för att se dom i mitt nano kar ;) , du får ju köpa rikitgt stora när det är din tur att handla levande..

mvh manne

Ja antagligen. Hade varit kul o "se" dom växa sig stora. Hur mycket växer dom?

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...