Gå till innehåll

Mannes RSM


_Manne_

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

fick panik innan , rsmet brummande som attans och det var miljoner bubblor i karet.. som tur var jag hemma..

slängde mig på elcentralen o stängde av pumparna.!

sen såg jag problemet.. bobbafett..

post-3404-14468918400558_thumb.jpg

Har blandat till nya ballingdunkar nu så man klarar sig 50 dagar till ca..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fick panik innan , rsmet brummande som attans och det var miljoner bubblor i karet.. som tur var jag hemma..

slängde mig på elcentralen o stängde av pumparna.!

sen såg jag problemet.. bobbafett..

[ATTACH]38900[/ATTACH]

Har blandat till nya ballingdunkar nu så man klarar sig 50 dagar till ca..

mvh manne

Hur går det för honom? Hade en sådan i mitt förra kar.. Han var verkligen supereffektiv. Lånades ut till Jaken när han hade rensat mitt kar och gjorde som jag förstått det rent hus där med :)

Ändrat av adddo
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur går det för honom? Hade en sådan i mitt förra kar.. Han var verkligen supereffektiv. Lånades ut till Jakan när han hade rensat mitt kar och gjorde som jag förstått det rent hus där med :)

änsålänge så vet jag inte riktig vad han tuggar i sig.. blir inte direkt ett spår efter honom som man kan se, men han är ju ny i karet så det kanske tar lite tid innan man ser förändring.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Väntar nyfiket på en utförlig jämförelse mellan mp10'an och 6055'an... blev du liksom jag besviken på den synliga rörelsen av 6055'an?

inte besviken så men jag gissar att det är väldigt svårt att få till det svaj som du och jag vill ha. ska försöka skriva ner lite tankar om vortechen när jag har testat den mer ingående..

testa short pulse. Lär bli bra gung i baljan

gjorde det lite snabbt igår.. om jag stänger av returpumparna o bara kör vortechen på short pulse i kortaste intervallet så blir det en våg på ytan. hade bara igång det någon minut för att se effekten.. tyvärr är det mest oljud från pumpen i det läget också.. får se om den går in sig en del o tystnar även i det läget.

just nu går den i reeef crest mode på nästan max..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tjo

nu har jag ställt om vortechpumpen till lagoon random mode.. och även fått till Night mode på den så den lugnar sig vid 22 tiden på kvällen för nattning.

den har tystnat en viss del men har en bit kvar på den punkten. tror att den kommer att lugna sig en bit till så att den går in under gränsen för vad som är ok i huset.. är väldigt petig på den punkten kan jag avslöja direkt.

min lila montipora har gillat den nya flödet klart o tydligt då den fått en fin växtkant på den sida som är mot pumpen.

ser inte ut som det är något extrem flöde från pumpen men när jag slänger i lite fryst mat framför den så bara virvlar det iväg väldigt snabbt så där är krut i pumpen.

bobbafett är framme då o då , inte så hängiven som jag hade hoppasts på när det gäller dessa trådalger som jag har i karet, men det får rulla på , blir snart vattenbyte på 25L när tillfälle finns. då får jag passa på o rycka lite i skiten också.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ett par bilder.

senaste nyheten i karet. vortech pumpen.

först ytterdelen, o sen innerdelen på pumpen.

post-3404-14468918480845_thumb.jpg

senaste musslan som verka trivas , och en klassisk helbild.

post-3404-14468918481078_thumb.jpg

tunzen i karet är inte igång, ska tas ut o rengöras en gång innan den ska i drift igen, bor ju en grästuva på den nu, som inte vill ge upp..

mvh manne

post-3404-1446891848047_thumb.jpg

post-3404-14468918481283_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur funkar den nu Magnus? Har den lugnat ner sig med ljudet?

Snygg mussla!

den funkar jättebra i karet faktiskt om man nu offrar insynen som den tar från gaveln.. ser flödet den ger när jag matar rakt framför den , då syns det hur flödet i burken blir , riktigt nöjd faktiskt.. reef crest/lagoon är ju mode'sen jag testat någon dag nu.. skulle vilja köra short puls på max , men då låter (för)mycket fortfarande..

ljudet har minskar för varje dag som går så jag hoppas på att den går in sig lite till , kan ju ta 1-2 veckor innan den är inkörd..

musslan är kanon.. är svag för dessa djur..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...