Gå till innehåll

DIY - Zeolit Reaktor


DaTrucka

Rekommenderade inlägg

Börjar nästan känna mig lite som Wrang... :ler:

Här är min V1.0, dock utan pump ännu:

[ATTACH]17460[/ATTACH] [ATTACH]17461[/ATTACH]

[ATTACH]17462[/ATTACH] [ATTACH]17463[/ATTACH] [ATTACH]17464[/ATTACH]

Jag är lite orolig att du kommer bryta av pinnen för zeoliten väger trots allt litegrann. Den gröna plasten är sämmre och bräckligare än PVC.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite orolig att du kommer bryta av pinnen för zeoliten väger trots allt litegrann. Den gröna plasten är sämmre och bräckligare än PVC.

Jag har föstärkt den en del i botten nere vid gallret, men kanske det blir svårt att få detta att hålla. Får se hur det går, i värsta fall får jag använda PVC... Vilket jag inte har. :smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som använt en automatisk reaktor en längre tid och kan säga att det fungerar. Jag trodde inte det vara skakning man var ute efter utan snarare ett vattentryck som bildas när man pumpar zeoliten.

De flesta andra metoder när det gäller att få bort biofilm bygger på mekanisk nötning. Men Zeoliten har ju så mycket porer att det inte fungerar här, utan jag tror att det måste till ett vattentryck som tränger in i porerna på zeoliten och får bort bakterierna.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har börjat med bygget nu.

Jag har en NewJet 2300 liggande som jag tänkte använda till "skakningen" av zeoliten, men problemet är att jag får inte plats med den i sumpen :censur: när jag stoppar ner reaktorn. Kan dock få klämt ner en Mj 1000, tror ni den kan räcka till omskakningen?

Eventuellt kan jag sätta NJ 2300 pumpen högre upp som på bilden.

post-2410-14468914571138_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...