mikaelglad Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Ja som frågan lyder i rubriken lyder så undrar jag vart man kan få tag i billiga algätande sniglar. Privat eller butik spelar inte så stor roll. Jag ska till gbg nu på lördag så gbg är en fördel men inget måste. Citera
jonasroman Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Ja som frågan lyder i rubriken lyder så undrar jag vart man kan få tag i billiga algätande sniglar. Privat eller butik spelar inte så stor roll. Jag ska till gbg nu på lördag så gbg är en fördel men inget måste.Jag har tyvärr inte kunnat hitta nåt ställe som är billigare än ca 40:- per snigel. Enligt hörsägen skall inköpspriset va runt 20:-, så så värst mkt verkar inte finnas att spela på här...men även jag tycker 40:- kan kännas dyrt för en så liten sak som en snigel...eftersom de behövs ett 20-30 tal dessutom, så blir de ju en del. Man får glädjas åt att dom gör en enorm nytta i akvariet, o dessa hundralappar är väl investerade pengar. Citera
PatriksS Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 I Stockholm går det att köpa 10 st sniglar för 250:- Citera
Jaken Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Sniglar...Jag tror jag hör fotstegen av den felstavande rättstavningspolisen. Citera
jonasroman Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Sniglar...Jag tror jag hör fotstegen av den felstavande rättstavningspolisen."??????" Citera
jonasroman Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 I Stockholm går det att köpa 10 st sniglar för 250:-Där ser man! Bor i fel stad. Citera
crille Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Sniglar...Jag tror jag hör fotstegen av den felstavande rättstavningspolisen.jag med:skrattar: Citera
Laggeman Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 "??????"Jonas; det har tidigare talats om att i saltvatten så finns det inga sniglar, utan bara snäckor, med eller utan skal. Men så länge man vet vad man talar om så kan det kvitta om man kallar dem sniglar eller snäckor tycker jag. Citera
jonasroman Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Jonas; det har tidigare talats om att i saltvatten så finns det inga sniglar, utan bara snäckor, med eller utan skal. Men så länge man vet vad man talar om så kan det kvitta om man kallar dem sniglar eller snäckor tycker jag.Aha..då fattar jag, o lärde jag mej nåt nytt...tack! Citera
crille Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 det var bara lite ironi, jag säger båda delar Citera
Jaken Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Jag säger sniglar, fast att jag vet att det är fel. Känner mig helt crazy. Sorry för OT, åter till ämnet. Citera
_Manne_ Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 här i skåne ligger det på 350-400 ca för 10 snäckor.. Citera
jonasroman Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 det var bara lite ironi, jag säger båda delar...undra om bengan vet vad jag pratar om om jag kommer in o vill ha 20 snäckor:) ska testa honom;) Citera
Trilobite Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 uppsala tar också 250 för 10 st, men då är det små snäckor det handlar om Citera
pimo Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 farid på amazon i karlstad tar mellan 15-30 st beroende på humör Citera
Laggeman Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Man kan bara konstatera att priserna varierar. Testa att sätta in en köpes-annons, det finns folk som avvecklar sina kar och säljer sitt levande.Ta gärna kontakt med butiker i din närhet eller på den ort du ska åka till och hör vad de har att erbjuda. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 22 oktober 2007 Postat 22 oktober 2007 Trots rubriken så tackar jag så mycket att så många fattat skillnaden mellan sniglar och snäckor.Jonas inte vill du väl kalla alla antibiotika för pencillin? Utan du vill veta vad din patient fått för något.Här i skåne hittar man gott om sniglar t.ex. spansk skogsnigel som är en pest i trädgården.Jag kan därimot köpa fina snäckor typ Astrea för c:a 15 kr/st i t.ex Danmark (10 Danska kronor/st om man köper flera än 10) Citera
jonasroman Postat 23 oktober 2007 Postat 23 oktober 2007 Trots rubriken så tackar jag så mycket att så många fattat skillnaden mellan sniglar och snäckor.Jonas inte vill du väl kalla alla antibiotika för pencillin? Utan du vill veta vad din patient fått för något.Här i skåne hittar man gott om sniglar t.ex. spansk skogsnigel som är en pest i trädgården.Jag kan därimot köpa fina snäckor typ Astrea för c:a 15 kr/st i t.ex Danmark (10 Danska kronor/st om man köper flera än 10)Självklart Ingvar! Jag är tacksam för din rättelse. Citera
perma Postat 23 oktober 2007 Postat 23 oktober 2007 Inte undra på att Markus använder ordet sniglar! Se vad forumet själv använder för ord:Saltvattensguidens Forum > Akvariet > Lägre djur Krabbor, musslor, räkor, sniglar mm För övrigt leker turbo-snäckorna c:a 1 gång/månad i min burk. De mesta äggen skummas bort, men de 800 litrarna ser ut som mjölk i 6 timmar efteråt. Väldigt få överlever för det finns inte någon mat kvar för dem, men det borde inte vara svårt att föda upp dem. Ska försöka ordna till ett litet "ner-algat" yngelakvarium och hälla ner en skummarkopp i. Citera
mikaelglad Postat 23 oktober 2007 Författare Postat 23 oktober 2007 Hur lång tid tar det från att dom är ägg tills dess att dom blir sniglar? och kan börja äta alger? Citera
pimo Postat 23 oktober 2007 Postat 23 oktober 2007 mina astreasnäckor har förökat sig dom med.vet inte när det hände men har 3-5 små astrea i karet som dykt upp på senaste, dom växer ganska fort. Citera
Beppe Postat 23 oktober 2007 Postat 23 oktober 2007 Trots rubriken så tackar jag så mycket att så många fattat skillnaden mellan sniglar och snäckor.Jonas inte vill du väl kalla alla antibiotika för pencillin? Utan du vill veta vad din patient fått för något.Här i skåne hittar man gott om sniglar t.ex. spansk skogsnigel som är en pest i trädgården.Jag kan därimot köpa fina snäckor typ Astrea för c:a 15 kr/st i t.ex Danmark (10 Danska kronor/st om man köper flera än 10)Oj, jäklar vad danskarna är billiga. Blir till att köpa sniglar istället för öl nästa gång man är nere.... Citera
Conny Postat 23 oktober 2007 Postat 23 oktober 2007 köpte på ebay 90 st för 350kr till dörrenConny Citera
Ingvar Hellmalm Postat 23 oktober 2007 Postat 23 oktober 2007 Inte undra på att Markus använder ordet sniglar! Se vad forumet själv använder för ord:Saltvattensguidens Forum > Akvariet > Lägre djur Krabbor, musslor, räkor, sniglar mm För övrigt leker turbo-snäckorna c:a 1 gång/månad i min burk. De mesta äggen skummas bort, men de 800 litrarna ser ut som mjölk i 6 timmar efteråt. Väldigt få överlever för det finns inte någon mat kvar för dem, men det borde inte vara svårt att föda upp dem. Ska försöka ordna till ett litet "ner-algat" yngelakvarium och hälla ner en skummarkopp i. Jag har påpeckat detta för Wrang f.d administrator. Min åsikt (kanse mossig) är att detta forum skall vara sakligt och en hjälp till den mycket bristfälliga biologiutbildningen som vår skolor ger idag. Forumet måste enl min åsikt hålla en hög standard annars överlever det inte någon längre tid utan blir bara ett chatforum. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 23 oktober 2007 Postat 23 oktober 2007 köpte på ebay 90 st för 350kr till dörrenConny Otroligt bra pris grattulerar. Det är billigare än jag någonsin köpt.Jag vill dessutom slå ett slag för Nerita från rödahavet om ni kan få tag i dessa.Obs ej indonesiska då kryper de ur karet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.