Gå till innehåll

vart köper man billiga algätande sniglar?


mikaelglad

Rekommenderade inlägg

Ja som frågan lyder i rubriken lyder så undrar jag vart man kan få tag i billiga algätande sniglar. Privat eller butik spelar inte så stor roll. Jag ska till gbg nu på lördag så gbg är en fördel men inget måste.

Jag har tyvärr inte kunnat hitta nåt ställe som är billigare än ca 40:- per snigel. Enligt hörsägen skall inköpspriset va runt 20:-, så så värst mkt verkar inte finnas att spela på här...men även jag tycker 40:- kan kännas dyrt för en så liten sak som en snigel...eftersom de behövs ett 20-30 tal dessutom, så blir de ju en del. Man får glädjas åt att dom gör en enorm nytta i akvariet, o dessa hundralappar är väl investerade pengar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jonas; det har tidigare talats om att i saltvatten så finns det inga sniglar, utan bara snäckor, med eller utan skal. Men så länge man vet vad man talar om så kan det kvitta om man kallar dem sniglar eller snäckor tycker jag.

Aha..då fattar jag, o lärde jag mej nåt nytt...tack! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trots rubriken så tackar jag så mycket att så många fattat skillnaden mellan sniglar och snäckor.

Jonas inte vill du väl kalla alla antibiotika för pencillin? Utan du vill veta vad din patient fått för något.

Här i skåne hittar man gott om sniglar t.ex. spansk skogsnigel som är en pest i trädgården.

Jag kan därimot köpa fina snäckor typ Astrea för c:a 15 kr/st i t.ex Danmark (10 Danska kronor/st om man köper flera än 10)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trots rubriken så tackar jag så mycket att så många fattat skillnaden mellan sniglar och snäckor.

Jonas inte vill du väl kalla alla antibiotika för pencillin? Utan du vill veta vad din patient fått för något.

Här i skåne hittar man gott om sniglar t.ex. spansk skogsnigel som är en pest i trädgården.

Jag kan därimot köpa fina snäckor typ Astrea för c:a 15 kr/st i t.ex Danmark (10 Danska kronor/st om man köper flera än 10)

Självklart Ingvar! Jag är tacksam för din rättelse.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte undra på att Markus använder ordet sniglar! Se vad forumet själv använder för ord:

Saltvattensguidens Forum > Akvariet > Lägre djur

Krabbor, musslor, räkor, sniglar mm

För övrigt leker turbo-snäckorna c:a 1 gång/månad i min burk. De mesta äggen skummas bort, men de 800 litrarna ser ut som mjölk i 6 timmar efteråt. Väldigt få överlever för det finns inte någon mat kvar för dem, men det borde inte vara svårt att föda upp dem. Ska försöka ordna till ett litet "ner-algat" yngelakvarium och hälla ner en skummarkopp i.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trots rubriken så tackar jag så mycket att så många fattat skillnaden mellan sniglar och snäckor.

Jonas inte vill du väl kalla alla antibiotika för pencillin? Utan du vill veta vad din patient fått för något.

Här i skåne hittar man gott om sniglar t.ex. spansk skogsnigel som är en pest i trädgården.

Jag kan därimot köpa fina snäckor typ Astrea för c:a 15 kr/st i t.ex Danmark (10 Danska kronor/st om man köper flera än 10)

Oj, jäklar vad danskarna är billiga. Blir till att köpa sniglar istället för öl nästa gång man är nere....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte undra på att Markus använder ordet sniglar! Se vad forumet själv använder för ord:

Saltvattensguidens Forum > Akvariet > Lägre djur

Krabbor, musslor, räkor, sniglar mm

För övrigt leker turbo-snäckorna c:a 1 gång/månad i min burk. De mesta äggen skummas bort, men de 800 litrarna ser ut som mjölk i 6 timmar efteråt. Väldigt få överlever för det finns inte någon mat kvar för dem, men det borde inte vara svårt att föda upp dem. Ska försöka ordna till ett litet "ner-algat" yngelakvarium och hälla ner en skummarkopp i.

Jag har påpeckat detta för Wrang f.d administrator.

Min åsikt (kanse mossig) är att detta forum skall vara sakligt och en hjälp till den mycket bristfälliga biologiutbildningen som vår skolor ger idag. Forumet måste enl min åsikt hålla en hög standard annars överlever det inte någon längre tid utan blir bara ett chatforum.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...