Illustratören Postat 23 maj 2008 Postat 23 maj 2008 Wow! De ve ett tag sedan jag kollade in denna tråd. Det här akvariumet har ju blivit RIKTIGT snyggt. Häftig anemon med Sabae klovnerna.
wrang Postat 23 maj 2008 Författare Postat 23 maj 2008 tackar. Hoppas att det går bra med ditt akvarium oxsåDagens inköp1st Pentapodus emeryii 1st Gramma melacaraVar sugen att köpa en till Carepet anemon idag men var osäker om det skulle funka i karet med en till....
wrang Postat 24 maj 2008 Författare Postat 24 maj 2008 Pentapodus emeryii Bilderna är lite grumliga då jag kör i KZ Coral Snow på morgonen.
crille Postat 24 maj 2008 Postat 24 maj 2008 bra jobbat christian, ser ju ut som du fått en bra uppstart, har du testat zeolife? jag kör det istället för snow,tycker min ca går upp med snow!
wrang Postat 24 maj 2008 Författare Postat 24 maj 2008 bra jobbat christian, ser ju ut som du fått en bra uppstart, har du testat zeolife? jag kör det istället för snow,tycker min ca går upp med snow!Tackar ja det funkar bra i karet, lite alger men det hör ett akvarium till i början.Köpte ju en G.melacara igår men har ej sett den sedan dess...Ne jag har ej märkt nått att den går upp mer att det håller sig stabilt i karet med Ca.Vad är zeolife för märke??
crille Postat 24 maj 2008 Postat 24 maj 2008 Tackar ja det funkar bra i karet, lite alger men det hör ett akvarium till i början.Köpte ju en G.melacara igår men har ej sett den sedan dess...Ne jag har ej märkt nått att den går upp mer att det håller sig stabilt i karet med Ca.Vad är zeolife för märke??det är KZ, ger ett grymt "polerat" vatten, ungefär som ultralife fast flytande, funkar bra motbryopsis med. får hoppas att G.melacara behagar komma fram:). var du hus göran?
wrang Postat 24 maj 2008 Författare Postat 24 maj 2008 det är KZ, ger ett grymt "polerat" vatten, ungefär som ultralife fast flytande, funkar bra motbryopsis med. får hoppas att G.melacara behagar komma fram:). var du hus göran?Okey ger det samma ide som det andra?Mitt coral snow é snart slut så får väll testa nått annat via tedJapp köpte G.melacara:n via göran/ciklidhuset
wrang Postat 27 maj 2008 Författare Postat 27 maj 2008 svår firre att fota Gramma melacaraÖvriga bilder från karet
wrang Postat 1 juni 2008 Författare Postat 1 juni 2008 Tiden går fort och karet har vart uppfyllt nu i en månadMin nyköpta stenkorall Blå Staghorn. 3st taggar och en 4:e på väg utFår ej till bilden bra men den är betydligt blåare i verkligheten.
havre Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Euphyllian till höger är så jäääla nice vettu.Tufft med den grön och den blå tillsammans till vänster, men det ser ut som det växer massa vidrigt hår på den.Mvh Thomas
Tedb Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Snyggt !!Debresia´n kommer släppa fästet från din LS när den är tillräckligt urlakad på näring. Fint det är med vit sand.
wrang Postat 1 juni 2008 Författare Postat 1 juni 2008 Japp jag har Debresia alg på sina ställen men inget jag stör mig på skall gå ner med borsten och ta bort det. Det är bara på vissa stenar i karet trodde jag hadde bättre koll på detta men nu på bilden så ser det värre ut även för mig Sanden är grymt fin håller sig bra vit som jag vill men skall nog köpa lite mer botten bökande sniglar.Under hela LS delen till höger har hag 2st Nano Stream 6045 som blåser under stenenTackar mitt akvarium är superklass Ett problem jag brottas med är avdunstningen. Jag tror jag ligger på en 6-8liter om dygnet kanske mer så visst funkar utsuget i rummet men jobbigt att springa med en 25 liters dunk var 2 dag.Letar efter en större omosbehållare helst i plast och kanske hjul på så man kan dra fram den lättare för att fylla på eller så får man bygga en i glas på plats
garfish Postat 2 juni 2008 Postat 2 juni 2008 Stilligt/Snyggt Christan. Hör av dig om ni hittar en dunk på hjul, det dunstar hemma hos mig också Det är ju ett heltids jobb att bara fylla på allt vatten. Som Ted skrev, snyggt med sanden.
crille Postat 2 juni 2008 Postat 2 juni 2008 Japp jag har Debresia alg på sina ställen men inget jag stör mig på skall gå ner med borsten och ta bort det. Det är bara på vissa stenar i karet trodde jag hadde bättre koll på detta men nu på bilden så ser det värre ut även för mig Sanden är grymt fin håller sig bra vit som jag vill men skall nog köpa lite mer botten bökande sniglar.Under hela LS delen till höger har hag 2st Nano Stream 6045 som blåser under stenenTackar mitt akvarium är superklass Ett problem jag brottas med är avdunstningen. Jag tror jag ligger på en 6-8liter om dygnet kanske mer så visst funkar utsuget i rummet men jobbigt att springa med en 25 liters dunk var 2 dag.Letar efter en större omosbehållare helst i plast och kanske hjul på så man kan dra fram den lättare för att fylla på eller så får man bygga en i glas på platsskulle det funka med en sån som ted har till osmosvatten? dom är ju ganska smala o rymmer 250l, jag hittade en sån på granngården, finns en mindre modell oxå!
Laggeman Postat 2 juni 2008 Postat 2 juni 2008 Mycket vackert Christian! Och djupet bak karet ger det en otrolig djupkänsla!
wrang Postat 2 juni 2008 Författare Postat 2 juni 2008 Vet ej vad han har för bytta ted men alla förslag är välkomna med behållare över 65liter. Har ju plats att sätta in en i garderoben inne i akvarierummet. Tänkte först man skulle haft ett akvarium på typ 60x30x60 (Längd x Bredd x Höjd)
metcrue Postat 2 juni 2008 Postat 2 juni 2008 Du får verkligen ett tokdjup i ditt kar Wrang, så jäkla bäst att du beslutade dig för att inte måla bakrutan.
wrang Postat 3 juni 2008 Författare Postat 3 juni 2008 Japp Daniel känns grymt å tack för tjatet att INTE måla bakrutan som jag var inne på ett tagSlaktade min förra sump å skall ha den som osmosbehållare så nu har jag en glas behållare för 80 liter vatten. Har även fått lov att borra in till badrummet bakom så jag lättare kan fylla på då vattnet tar slut i osmosen. Kommer även sätta ett skvaller rör ut till badrummet så jag ej överfyller osmosbehållaren och får vattnet ut på parketen i akvarierummet.
Laggeman Postat 4 juni 2008 Postat 4 juni 2008 Hur går det med badrummets fuktspärr om du borrar in dit? Eller det går och lösa kanske?
wrang Postat 4 juni 2008 Författare Postat 4 juni 2008 Japp tänk alla krokar å hyllor å speglar de sätter upp. Drar man ett rör och silliconerar detta så är ju spärren ej bruten in med slangen å siliconera lite till så även detta kryphål blir tätt
wrang Postat 7 juni 2008 Författare Postat 7 juni 2008 Hemma igen efter en tur till havet Vårat svenska saltvatten är allt grymt snyggt det också
wizz Postat 7 juni 2008 Postat 7 juni 2008 Sjöodjur har man hör talas om men att få se en på bild det är grymt....
wrang Postat 8 juni 2008 Författare Postat 8 juni 2008 Yehaa ramen är uppsatt här hemma, så himmla nöjd!!!!Limmade med PL600
Rekommenderade inlägg