Gå till innehåll

Ett inbyggt 600 liters akvarium i väggen - Akvariet nerlagt


wrang

Rekommenderade inlägg

  • Svar 743
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Blir du inte nervös, då en anemon sitter brevid en pump? ;)

Fin är anemonen föresten, Även en härlig gramma Maracara!

Som sagt fint bygge ;):smiley20:

Nej jag blir ej nervös för mina anemoner. Trivs dom och man sköter sina djur så stannar de på sin plats. Ja det är kul att se ens anemon från bäbis storlek till CD-skivs storlek. Ja denna är en juvel i karet var frugan som ville ha den, skall visst vara ovanlig i affären så jag é glad att man köpte den.

väldigt snyggt, ska också ha ett inbyggt akvarium nån dag när man inte bor i hyreslägenhet längre :)

Tackar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Peppar peppar, ta i trä! Utmana inte Murphy! :)

Grymt snyggt Christian. Du har verkligen fått ordning på grejerna nu. Skoj att se.

Nja då har jag utmanat och redan vunnit över Murphy. -skrattar hysteriskt

Har haft dessa anemoner nu ett ca 1 år, men så sant du skriver en dag så kommer man hem å hela karet ser ut som köttfärs....

Den dagen den sorgen ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte en GHL dator idag

profiluxplusii_475x160.gif

mycket nöjd hittils vad jag suttit med den och lekt

Kommer lägga upp mer info om det hela på min hemsida

GHL Profilux Plus II

Blev sålänge detta:

1st Digital 6 Socket Power Bars

2st Tunze kablar för at styra mina 2 stream pumpar

1st GHL Profilux Plus II inkl tempgivare (firmwire 4.01)

1st Nivåvakt

1st Seriel 232-kabel för att lättare kunna programmera enheten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nice Wrang , Bara doserpumpen kvar , så sköter sig karet själv sen.Har du själv lagt in (firmwire 4.01) ?

Nja jag har ju redan en grotech doserpump så kompletterar hällre med en Grotech EP IV Erweiterungsmodul für TEC III om man behöver fler doserpumpar :)

Japp jag la in den med en gång så man har den senaste från början.

Har du själv en GHL dator oxså

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör nu med GHL datorn´s styrning för Tunze pumparna också och upplever pumparna tystare än tunzes egna multi/singel kontroller.

Även pumparna kan ställas in att vid matdags så finns funktionen att esc knappen är en stoppknapp för de pumpar man har kopplat in, ångrar man sig så trycker man på knappen igen å pumparna startar igen.

Tunzes så var man ju tvungen att dra ut sladden eller vänta de 8min

:smiley20:

Sedan så funkar det kanon lätt att programmera GHL datorn om man kör med en kabel antingen RS232, LAN eller WLAN.

Själv kör jag med en 10meters RS232kabel

Enda nackdelen jag ser med datorn just nu. Endast 2st uttag för styrning av externa saker som tunzepumpar, fläktar, LED ramper, Dimmerfunktion men allt går att lösas med att komplettera med fler utbyggnads moduler som jag skall köpa till nu.

Dels för dimmer funktionen i ljusrampen och LED-rampen GHL har som sol upp/nergång, Blixt, storm/regn/oväder, Månljus är samma uttag som kopplas in på L1L2, L3L4

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Köpa och köpa"... Byggare bob? ...Vad hände med "gör det själv"-ådran?

Ja vissa saker kan man ej bygga men tro mig. Ljusrampen skall byggas om till 8x39watt Dimmbar och 2x54watts skall vara dimmbar denna med.

Håller på med en DIY Zeovitreaktor så visst BB är allt kvar här hemma

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vissa saker kan man ej bygga men tro mig. Ljusrampen skall byggas om till 8x39watt Dimmbar och 2x54watts skall vara dimmbar denna med.

Håller på med en DIY Zeovitreaktor så visst BB är allt kvar här hemma

den där reaktorn verkar vara ett segt bygge :)

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vissa saker kan man ej bygga men tro mig.

Inte? Tror det beror på bakgrund.... Styrdator är det som verkar enklast att bygga enligt mig. Det är ju bara lite elektronik och resten programvara... Man behöver varken limma eller såga... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja jag é ej så bra på tyska å koralle é ju på detta.

Finns den på Engelska så hjälp mig att prenumenera på denna ;)

Dykprylarna skall jag sälja så de ligger nerpackat. Var ute på orust i helgen å visst blir man sugen att börja dyka igen.

Bokat tid för nästa tatuering så det blir dessa tidningar istället

Här é några bilder från idag då jag stängt av alla pumpar och fotat rätt uppifrån

[ATTACH]23734[/ATTACH] Acropora Millepora

[ATTACH]23735[/ATTACH]

[ATTACH]23736[/ATTACH] Pavona Cactus

[ATTACH]23737[/ATTACH] Acropora Sp. "Blue"

Har du haft din Millepora länge? Jag vet inte vad jag gör för fel för just milleporan har jag haft problem med. Det är igentligen den enda SPS jag haft problem med!

Gillar din "Blue". Kan du ta fler bilder?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Peter. Jag gick en kurs i digitalteknik men var ej nått för mig.

Jonas: Ja jag fick ett liten fragg utav PWIN för säg 2½-3år sedan. Min växer sakta men de kanske dessa gör. Den blå är otroligt seg växande så denna vågar jag ej fragga. Gör inget speciellt, kör en dos med div KZ produkter. Tycker att polyperna på korallerna kommer fram bra då jag tillsätter KZ Coralsnow tex

post-736-1446891564917_thumb.jpg

Här är ett foto från idag kl 09.48 innan ljuset går på kl 10.00

Här är ett nytt expriment jag gjort.

Har ju haft reefbond cement här hemma å blandade detta med vatten så det nästan var torrt.

Kletade upp detta under fraggpluggen för min Acropora Sp. "Blue" som enbart var dit satt med koralklister. Är ju ej så snyggt med en fastsättning på toppen av en topp.

EFter att jag mosat in reefbonden så gick jag på fraggklippar skördning å satte in 6st fraggar modell 5-10mm i reefbondmassan som tog några timmar att stelna under vattnet

post-736-14468915649411_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt fin fisk Christian, synd att man inte kan se den på din webkamera.

Det kommer i veckan min nätverkskamera funkar men Rautern är trasig å har beställt en ny å skall komma imorgon eller på tisdag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...