lightshinw Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 Har nu lagt in riktigt vit sand som botten och undrar om ni har några tips på hur man kan hålla denna sanden lika vit??Har funderat på Ormsjöstjärnor samt Valencienna puellaris om ni tror att detta kan räcka eller om ni har något bättre tips. Citera
pimo Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 En sandvändande goby tycker jag är kanon, sandvändande sjöstjärnor är också bra.nassarius ( stavning? ) sniglar verkar grymma dom också, såg en video på sånna, verkade röra runt riktigt bra i sanden. Citera
GustavF Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 Om du tänkte köra DSB så är sandfiltrerande fiskar inget bra. Om inte så går det utmärkt. Min sand putsas till största delen av en svart sjögurka. Citera
bläckis Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 har både sniglar och sandvändare och en ormsjöstjärna som delvis sitter bara i korallen men sanden verkar i varjefall hålla sig vitare en när jag inte hade sandvändare Citera
jonasroman Postat 8 november 2007 Postat 8 november 2007 Har nu lagt in riktigt vit sand som botten och undrar om ni har några tips på hur man kan hålla denna sanden lika vit??Har funderat på Ormsjöstjärnor samt Valencienna puellaris om ni tror att detta kan räcka eller om ni har något bättre tips.Mitt kar har visserligen bara vart igång i 6 eller 7 veckor, men aldrig har jag tidigare haft så vit sand...den blev inte ens brun i början av kiselalger, o fortfarande, trots rejäl belsyning mm, så är de totalt kritvit!!Dels köpte jag sådan sand som är blöt..sk blöt aragonit med bakterier (av Ted i Kba), dels har jag 3 st sandvändande stjöstjärnor, samt 2 st val.puellaris. Dom sistnämnda gör ett kanonjobb, o kan varmt rekommenderas. Citera
lightshinw Postat 8 november 2007 Författare Postat 8 november 2007 jag har inte, och har inga planer på att köra dsb. utan bara något litet estetiskt lager. Citera
saltbjörkan Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 jimmy lånar din tråd lite om du inte misstycker! Ni som kör med Valencienna puellaris har hört att de ska vara dugtiga på att stöka ner karet, allså lägga sanden överallt förutom på botten =) har ni haft de problemet? eller det är bara fel infermation jag fått? Citera
DaTrucka Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Jag har en puellaris, det är den som stökar ner minst av dom sandvändande sorterna. Håller sig på botten. Citera
Minerva Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 jag har också en svart sjögurka som rengör min sand. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.