Gå till innehåll

Reservdelar till Juwels armaturer?


Hibbe

Rekommenderade inlägg

Är det någon av er på forumet som har någon idé om var man kan få tag på lysrörshållarna till Juwelakvariernas lysrörsarmatur (T8)

Har kollat med alla importörer samt med Juwel själva, men de säljer dem inte pga säkerhets skäl, dom säger att man måste köpa hela armaturen. Det enda som finns att köpa till hållaren är tätningshyllsan (capsen).

Blir onödigt dyrt att måsta köpa hela armaturen, då det ju är så otroligt enkelt att montera dit en hållare själv...

MVH: Hibbe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaret, men det är samma sak där, det finns lysrörslåsning & packning, men inte själva hållaren där rörets stift får kontakt med strömmen. Det är den delen jag behöver. Köper gärna flera sådana så att jag har längre fram. Jag leasar ut kar & har butik, så den kund jag nu försöker hjälpa med detta problem & jag själv skulle bli mycket tacksamma för hjälp i detta ärende...

Min sajt (som är under konstruktion, om någon känner för en koll) www.aquariehobby.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ramp säger du, menar du en komplett utan deffekter?

Är klart intresserad av den isf, min kund får stå för frakten. Lovar att han kommer att jubla...:wooow:

Oj, läste Sollentuna när det stod Sollefteå. Det lönar sig knappast att skicka den, den skulle gå som skrymmande.

Kan du ordna så någon hämtar ??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, läste Sollentuna när det stod Sollefteå. Det lönar sig knappast att skicka den, den skulle gå som skrymmande.

Kan du ordna så någon hämtar ??

Nä hämta är inte att tänka på, det är 50mil enkel resa...

Men jag tror att det blir bra mycket billigare för min kund med fraktkostnadenhit, än att måsta köpa en helt ny armatur...

Så vi kör gärna den varianten, Bussgods har bra priser...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om det bara är kontakterna som behövs så montera loss dom , skippa resten.. :)

Problemet är att den är totalt utbränd på insidan, fins inget kvar som kan leda ström... Ser ut som ett blixtnerslag, & luktar faktiskt som ett också...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag menade mest att oveb kanske bara behövde skicka kontakterna.. inte hela rampen.. ?

Ja se där...

De enkla lösningarna är dom bästa...

Som vanligt så har jag hoppat över flera steg, längre än vad som var nödvändigt...

Du kommer att gå långt, mycket långt........ -respekt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Det va precis samma typ & funkade utmärkt.

Har dock fortfarand svårt att förstå att man inte skulle kunna köpa dessa från Juwel pga säkerhetsskäl, det är "en" sladd (seriekopplat) som skall tryckas fast, tog max 30 sekunder att utföra det momentet + 30 sekunder till att trycka fast hållaren i rampen, & då var det första gången jag monterat en sådan. Så inte skulle jag vilja kalla det för svårt precis...

Men men...

Och ett stort tack till er övriga som försökte hjälpa mig också...

MVH: Hibbe

www.aquariehobby.com

___________________________________________________________

Pessimisten:

-Värre än såhär kan det inte bli!

Optimisten:

-Jorå, vänta bara!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varsågod. Har ett gäng till ifall det krisar sig för fler. :-)

Jag tror att Juwel tar en allmän policy och ser till att ingen skadar sig, då det är dödlig spänning i dom delarna. Det finns trots allt mycket folk där ute som tror sig veta hur man gör, med skadlig utgång...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...