Arcticreef Postat 14 december 2007 Postat 14 december 2007 Börjar tröttna på att titta på skummare mm i min nanoburk och funderar på att flytta ned tekniken en våning till en sump. Eftersom karet inte är borrat funderar jag på en CPR CS50 (se nedan) som jag tänkte koppla till en pump för att bibehålla häverten. Nån som har erfarenhet av dessa? Är de något att ha?http://www.marinedepot.com/ps_AquariumPage~PageAlias~overflow_boxes_cpr.html Citera
Laggeman Postat 14 december 2007 Postat 14 december 2007 Har en oanvänd CS202'a liggandes i förrådet. Han aldrig testa den innan jag skaffade borrat kar med sump istället. Citera
greger Postat 15 december 2007 Postat 15 december 2007 Annars har ju det anrika företaget som tillverkat din skummare en schüsst overflow-box i trendigt UPS-brunt - rekommenderas av ett flertal gamla Tyska hårdrockare :-), och säkert även av Geile Fritz.Aber designpreis...nein!! Citera
Tedb Postat 15 december 2007 Postat 15 december 2007 Ja just det ja Greger. Var var det jag såg en sådan ? var det på Triton kanske ? Citera
Arcticreef Postat 15 december 2007 Författare Postat 15 december 2007 Annars har ju det anrika företaget som tillverkat din skummare en schüsst overflow-box i trendigt UPS-brunt - rekommenderas av ett flertal gamla Tyska hårdrockare :-), och säkert även av Geile Fritz.Aber designpreis...nein!!Jowohl, es ist ja sehr ugly! Geile Fritz skulle aldrig acceptera den. På hans företag är man minsann esteter. Det händer faktiskt tom att man städar där...;-)Aber, seriously, den här modellen har lite fördelar. Man kan reglera vattennivån på ett elegant sätt vilka våra tyska vänners modell inte fixar. Dessutom är den HANDGJORD i Kalifornien (av gamla hippies, förmodligen). Och, som sagt, den är väldigt mycket snyggare än den UPS bruna tysken...Dessutom kan den kopplas till en pump och på så sätt undvika att det kommer in luft och bryter häverten. Citera
greger Postat 15 december 2007 Postat 15 december 2007 Sant så sant - den bruna lådan står ut som en bajamaja i ett naturskyddsområdeGamla avdankade hippies bygger alltså inte bara schyssta fuzzboxar i californien Citera
ramq Postat 15 december 2007 Postat 15 december 2007 Tips: den där overflowboxen finns att köpa i asien också för en spottstyver. Tror jag såg på eBay om jag inte minns helt fel... Citera
GustavF Postat 15 december 2007 Postat 15 december 2007 Men då är ju frågan om den verkligen är gjord av hippies? Gröna växter är ju kända för att öka produktiviteten och kvalitén. Så inga hippies = sämre kvalitet? Citera
Arcticreef Postat 15 december 2007 Författare Postat 15 december 2007 Jag tror att boxen byggs av samma killar som bygger min gamla drömbas (som jag aldrig hade råd med): Alembic. Därav priset...Är det verkligen samma box man säljer billigt i Asien? Är det inte en kopia? Citera
ramq Postat 15 december 2007 Postat 15 december 2007 Klart det är kopior... som ser exakt likadan ut. =) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.