Gå till innehåll

930l med inbyggd sump


PärS

Rekommenderade inlägg

Gillar ditt DIY, antager dock att delar av det är något du är pysslar med på arbetstid eller någon du känner.

Rätt gissat. Jobbar med el och industriautomation, så jag har använt de komponenter som jag normalt sett använde inom jobbet. (Med undantag för dioder och LED-drivers).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt jobbat! :smiley20:

Blir inte rampen varm när du endast kör passiv kylning?

Kylflänsarna blir lite drygt 50 grader när de är som varmast. Mätte nu ca. 2,5 timmar efter tändning, och då låg temperaturen på 36 grader.

Det är bara under några få timmar som belysningen är riktigt stark. Jag har funderat på att sätta en fläkt som blåser ner på rampen under de värsta timmarna, men det är nog egentligen inte nödvändigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt gissat. Jobbar med el och industriautomation, så jag har använt de komponenter som jag normalt sett använde inom jobbet. (Med undantag för dioder och LED-drivers).

Min första gissning var automation när jag såg bilderna.

Har något liknande liggandes runt mig på jobb.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 månader senare...

Hej

Galaxean som jag köpte när jag startade karet för drygt sex år sen har blivit ca 40*30 cm och måste fraggas ned innan den tar över hela karet.

Den är ju lite svår att dela eftersom den är så kompakt, men jag hade tänkt mig att ha den i en balja ute i trädgården och försöka dela den med något stämjärn eller dylikt.

Verkar det genomförbart? Jag kommer att få en massa fraggar som jag tänkte dela ut till de som vill ha (bättre än att slänga). Hör av er till mig om ni är intresserade så får vi ta det en helg framöver när vädret är fint och det är tillräckligt varmt ute.

post-3333-14468933176618_thumb.jpg

//Pär

post-3333-14468933176354_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt:)

Kan man få önska sig några helbilder?

Vi får ta och råkas vetja, dax för en kopp kaffe snart.

Jag är inte riktigt nöjd just nu. Galaxean är för stor, och jag har lite för höga nitratvärden så de blå korallerna håller inte måttet.

Kör med VÄS men det biter inte riktigt, kanske ozonet som knäcker bakterierna.

Klart vi måste träffas, jag har ju inte sett ditt underverk än!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt fint. Hoppas man får ta sig en titt någon gång i framtiden!

Mvh Niclas

Hej Niklas, du är välkommen. Titta gärna in. Vi får väl se om det är några fler som är intresserade av Galaxean. Intresset har varit lite svalt hittills.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...