Gå till innehåll

Mitt första saltvattens kar 250liter


NephruruS

Rekommenderade inlägg

Ta den nya stenen och kör i en separat balja annars med lite fosfatremover och doppvärmare, men utan belysning. Ge det en 14 dagar så kan du säkert sätta i den nya stenen också utan bekymmer.

Vitnar inte stenen en hel del på 14 dagar utan belysning?

Hade en 4kg sten i ett nano ett tag efter att jag tagit ur fisk oså därifrån och struntade i belysning i kanske en vecka och det blev större vita områden på stenen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 232
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag uppfattade det som att du skulle köpa en del ny sten till det nya karet, då är den oftast "vit" när du köper den. Kalkalger kommer ju efterhand. :)

kommer ju köpa en del ny sten kanske 20kg iaf. Men när jag köpt till det här karet har jag köpt sten med kalkalger/sten som inte varit så vit överhuvudtaget.

Får se hur jag gör, Kul med ny sten och få in lite nytt liv i karet men samtidigt så vet jag inte om jag köper begagnad sten om jag hittar någon som är fin och ägaren garanterar att han inte medicinerat en massa junk i karet.

Skulle eventuellt få med 15-20kg med nya karet som är inkörd, får hoppas på det :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla kul det börjar ta sig på fotosidan, och sps ser ju ut att må bra. Du får ju komma förbi och plocka upp några gröna Enzmann.

Tackar Borg!

Jo jag älskar att fota men är inte direkt skillad på det. men övning ger väl färdighet som man säger så det är bara att fortsätta plåta tillslut blir man väl riktigt nöjd med bilderna :)

Japp får ta och göra ett besök snart och hoppas att det går bättre med Enzmann nästa gång! =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen flyttat så ska hitta ngn som kan köra mig så jag kan hämta nya karet inom en snar framtid =)

Vet inte hur mkt mer denna tråd kommer uppdateras då jag inte bor med detta akvarie längre utan kommer sätta upp det nya här med nytt vatten och flytta över det levande.

Men kommer väl antagligen starta en tråd omgående efter att det har blivit av! =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...