YeeL Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 Finns det några nackdelar/risker att bygga upp stenen mot glaset? Citera
wrang Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 Nej inte vad jag tycker, möjligtvis att det blir svårt att göra rent rutan just där. Citera
petrol Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 Finns det några nackdelar/risker att bygga upp stenen mot glaset?Tippar på att 98% har det så. Citera
Vargklo Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 Bara estetiska nackdelar, då du inte kommer åt med algskrapan där och i närområdet, vilket gör att det kan se lite fult ut efter ett tag. Men i princip alla har nog LS som lutar mot i varje fall någon sida av karet, typiskt sett baksidan. Citera
YeeL Postat 29 december 2007 Författare Postat 29 december 2007 Här går det undan. Tack för snabba svar.Då kan man börja bygga direkt som lördagkvällsnöje. Citera
papi Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 Man kan lättare undvika dåligt cirkulerade områden om man lämnar ett litet avstånd till glaset. Citera
YeeL Postat 29 december 2007 Författare Postat 29 december 2007 Man kan lättare undvika dåligt cirkulerade områden om man lämnar ett litet avstånd till glaset.Jag får väl bygga så mycket grottor som möjligt och cirkulera vattnet med ett par pumpar. Citera
uffe2 Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 Undvika stora berg av sten, då det efter ett tag blir ansamlingar av skit under dessa.Detta kommer förr eller senare till en krasch....eller att du måste storstäda typ 2 ggr per år. Citera
pimo Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 precis som uffe2 skriver, undvik stora berg!Försök att få upp stenen lite ifrån botten för att vattnet ska kunna cirkulera där också.Det kan man göra tex genom att lägga små stenar under de större, eller att såga pvc rör till några cm långa "stumpar" och lägga stenarna på dessa. Citera
YeeL Postat 29 december 2007 Författare Postat 29 december 2007 Det låter ju vettigt. Men är det inte risk att något fastnar där. Citera
Forsberg Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 Mitt stora misstag i 450 karet är att jag byggde revet upp efter kanterna. Vilket jag ångrar nu .Mitt nästa kar kommer inte vara uppbyggt på detta sett. Håll kanterna fria.MvhMagnus Citera
YeeL Postat 29 december 2007 Författare Postat 29 december 2007 Mitt stora misstag i 450 karet är att jag byggde revet upp efter kanterna. Vilket jag ångrar nu .Mitt nästa kar kommer inte vara uppbyggt på detta sett. Håll kanterna fria.MvhMagnusVad var det som gjorde att du ångrar det? Citera
Forsberg Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 Ja typ som alla säger, det går inte att snygga sidor på det sättet, Två tusen olika alger inklkalkalger som är omöjligt att skrapa bort frodas.MvhMagnus Citera
YeeL Postat 29 december 2007 Författare Postat 29 december 2007 Då får det bli baksidan. Tack för påpekandet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.