Gå till innehåll

Ström för en Styrbar Tunze NanoStream 6055 ....


wrang

Rekommenderade inlägg

Vi pratade om hur man skulle kunna göra det lättare att göra rent pumpen utan att behöva ta ut styrenheten och som hör till pumpen. Om man då klippte kabeln och fäster in en sådan här i skåpet

post-736-14468914865794_thumb.jpg

och sedan en sådan här i kablen som går upp till pumpen

post-736-14468914865836_thumb.jpg

Skall man nu ta bort pumpen så är det lättare att få med den och göra rent den

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
  • 1 år senare...

Lyfter denna tråd och frågar om någon skarvat sladden till en 6055 och vet någon bra skarv som går lätt att ta isär.

Vill kunna dra sladdarna snyggt in i sumpskåpet men inte behöva koppla loss allt när pumpen ska rengöras. Vill ha en skarv ca 75cm upp på pumpens sladd som är lätt att ta isär.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Det lär nog behövas en 4 eller 5-polig kontakt om styrningen skall funka. Tunze använder ofta gammaldags DIN-kontakter.

Motsvarande 39148 och 39152 hos Kjell.

Hade glömt att jag frågat detta redan men hade tänkt ta tag i saken snart :smiley9:

Hittade denna bild när jag googlade lite. Den bekräftar iallafall att det är 5 ledningar upp till pumpen.

Funkar det att köra med en DIN kabel skarv för fem sladdar? klarar de 12-24v som jag kan köra på 6105:an? något annat jag behöver tänka på innan jag klipper kabeln?

post-2348-14468923158613_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...