Gå till innehåll

Panik ! El:en borta i 11 timmar.


gladiator

Rekommenderade inlägg

Jag har ingert patentsvar. Men kraftig ytcirkulation samt sätt på fullbelysning så att ev alger photosyntiserar och frigör syre.

Om du har tillgång till kraftigt syresatt vatten, så ju naturligtvis detta en bra lösning också. Om det är riktigt kris kanske du ska flytta fiskarna tillfälligt till det nygjorda vattnet. Men det skulle jag sde somm sista utväg. Kolla i så fall temp, ph och salthalt innan du flytar över.

/ PP

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

El:en har kommit tillbaks och allt är igång, har inte sett några döda fiskar än. Men alla är inte framme och det är lite oroväckande.

Kan jag sätta en pump precis i vattenlinjen så det syresätter ordentligt ?

Ja, eller försök att rikta pumpen upp mot vattenytan så att du får så stor ytrörelse som möjligt.

/PP

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla snabba svar !

Har syresatt och riktat en pump mot ytvattnet, flesta fiskarna andas normalt igen. :-)

Några kirurger gömmer sig fortfarande, men har sett att dom rör på sig iallafall.

Har oxå hängt i kol för att många sten koraller slemmar, ska göra ordning ett större vattenbyte men det tar tid att fixa osmo vatten.

Vilket uppvaknande på det nya året !

Tack // Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske är risk för att många microorganismer strukit med när vattnet stått stilla länge. Lite nitrifyeringsbakterier och tätat mätningar den närmaste tiden är nog inte heller fel.

Jag har Ultra bio hemma, det kanke skulle funka. ?

Det är ju bakterier m.m. i.

Tack för tipset !

// Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...