Adrenalized Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Hej jag har precis skaffat mig ett nytt akvarium. Ett så kallat nano. 45liter. Undrar vad man skulle kunna skaffa för fisk till den. hade bara tänkt haca 2 fiskar, 1 räka, några eremiter och snäckor, och sen mjukkoraller.Ville ställa frågan innan det är dags för köp, så jag inte köper fiskar som behöver stor plats..Man vill ju gärna att dom ska trivas.Clowner vore ju guld, men verkar som om dom vill ha stor plats? finns det något liknande?Det får gärna vara fiskar som utmärker sig lite, just på det sättet att det inte finns liknande till sötvatten... // Mvh Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Clowner går bra, men köp små. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Adrenalized Postat 2 januari 2008 Författare Dela Postat 2 januari 2008 hur länge kan man ha dom innan dom växer ur akvariumet då? det är ju inte så kul o ge bort dom när man väl har blitt fäst vid dom.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Den här USA webbutiken har ett ganska bra förslag på vilka fiskar som passar i ett Nano! Kolla gärna där för inspiration. Där kan du nog hitta några juveler. De flesta fiskar går även att få tag i i Svenska butiker.http://www.liveaquaria.com/product/scateg.cfm?pCatId=2124 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
papi Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 hur länge kan man ha dom innan dom växer ur akvariumet då? det är ju inte så kul o ge bort dom när man väl har blitt fäst vid dom.. Jag tror inte en liten Clownsort växer ur nanot. Mina simmar sällan mer än någon decimeter från sin sten med Xenia. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 hur länge kan man ha dom innan dom växer ur akvariumet då?Flera år. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Adrenalized Postat 3 januari 2008 Författare Dela Postat 3 januari 2008 jaha.. va kul =) Tack för länken Norberg. Trodde 45l skulle vara alldeles för litet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Tommy!Gillar länken som du gav men försöker hitta hur du fick fram rekomendationer till nano!Vet det är OT och ska inte fråga vidare sen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Hur menar du Sillen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Jag menar att den länken Tommy gav visade bra fiskar till nano! Om jag går in på sidan och och ska leta mig fram till listan så hittar jag den inte!Om jag börjar här och ska leta mig fram alltså.http://www.liveaquaria.com Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Gå till Marine fish uppe bland de gröna länkarna där det står fish. sen finns det en fisk som heter nanofish. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Fish -> Saltwater and marinefish -> Nanofish (längst upp till höger) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 TACK!Lite pinsamt att jag inte hittade det själv!Thomas sorry jag stal din tråd så nu åter till ämnet! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.