Bengan Postat 9 juli 2008 Författare Postat 9 juli 2008 Hittade något som kikar fram ur en ny sten. Tycker det ser ut att kunna bli en knapp eller en skivanemon.Helbild på nanot kommer när jag skrapat rutorna.
_Manne_ Postat 9 juli 2008 Postat 9 juli 2008 ser ut som en vacker knapp är på väg att växa fran i rosa ton.. snyggt..väntar på helbilden.. på nanot..mvh manne
Bengan Postat 11 juli 2008 Författare Postat 11 juli 2008 Jag såg igår en ny spännande sak som börjat kika fram. Den ser ut som en anemon och är genomskinlig som glas. Det är ingen aipstasia för den har perfekt runda kritvita bollar längst ute på tentaklerna. Jag ska försöka ta en bild på den.
stigigemla Postat 11 juli 2008 Postat 11 juli 2008 Sök på pseudocorynactis. Är det en sådan vill den ha djup skugga och cirkulation.
Bengan Postat 11 juli 2008 Författare Postat 11 juli 2008 Jag fick en bild på den, tyvärr lite ihop dragen.Tack så mycket Stig. Den är väldigt lik en pseudocorynactis.
Bengan Postat 16 augusti 2008 Författare Postat 16 augusti 2008 Nu har jag flyttat mitt nano igen. Denna gången pga att det skulle bli lite mer i belysningsväg. Jag har ordnat så jag har 150w mh och 4 x 24 t5 över nanot. Så här ser det ut för tillfället.Stenen som ligger där i nu ska ner i sumpen till mitt 250 kar snart. Jag ska köpa ny ls och köra en omstart av nanot. Jag ska bygga in det så att bara främre rutan är synlig, för jag vill bygga upp med ls runt alla rutor utom den främre. Det ska se ut som klippväggar med en sandyta i mitten. Får se när jag hittar ls som jag vill ha. Det som finns i nanot:1 st paddelaborre (ska säljas och inte min)Ett par rhodactis skivisarXeniaknapparSinularia2 st rödbenade eremiter1 st snäcka astrea1 st döende acropora
_Manne_ Postat 16 augusti 2008 Postat 16 augusti 2008 svårt o kolla på sumpen nu då gissar jag ? mvh manne
Bengan Postat 17 augusti 2008 Författare Postat 17 augusti 2008 NU e jag inte riktigt med på vad du menar Manne.
_Manne_ Postat 17 augusti 2008 Postat 17 augusti 2008 svårt o kolla på sumpen nu då gissar jag ? mvh mannemenade Koppla på sumpen till nanot..
Bengan Postat 17 augusti 2008 Författare Postat 17 augusti 2008 Jaha nu förstår jag. Nej jag hoppade över det. Blir eventuellt en sump till nanot ändå. Jag har börjat fundera på ett closed loop system till karet, men är inte riktigt med på hur det fungerar. Det blir till att läsa och söka runt lite.
Bengan Postat 31 augusti 2008 Författare Postat 31 augusti 2008 Lite nytt i karet....Jag köpte en pytteliten gobie igår. Den bor i små hål på en liten bit ls. I butiken visste de inte vad för slags gobie det var. Kanske någon här vet? Det är svårt att få bilder på hela fisken eftesom den huserar i en sten.Här är en helbild med den lilla gobien inringad för att ni ska få en uppfattnning om hur liten den är. Jag provade att mata med artemia som jag smulade i småbitar och den åt bra.
amatören Postat 31 augusti 2008 Postat 31 augusti 2008 kan du ha köpt den i kristianstad......var inne hos zoologiska i fredags och han hade en liten snabb jäkel som bor i en LS!! häftig fisk
Bengan Postat 31 augusti 2008 Författare Postat 31 augusti 2008 Mycket möjligt, jag har aldrig sett någon så liten förut. Den är ca 2cm lång bara.
_Manne_ Postat 31 augusti 2008 Postat 31 augusti 2008 Mycket möjligt, jag har aldrig sett någon så liten förut. Den är ca 2cm lång bara.eller så är det en blennie!mvh manne
stigigemla Postat 31 augusti 2008 Postat 31 augusti 2008 En blennid är det men knappast den vanliga Salarisen eftersom den år artemia. Men det finnsmånga blennidarter så vi hoppas på mer bilder. Oftast blir de mellan 8 och 12cm på ett ungefär.
Bengan Postat 1 oktober 2008 Författare Postat 1 oktober 2008 Min blennid i karet har fått en kompis. Det har flyttat in en av samma art, fast större. Här är en bild på den.Det är riktigt trevliga fiskar!
Ted saltakvarium Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 Min blennid i karet har fått en kompis. Det har flyttat in en av samma art, fast större. Här är en bild på den.[ATTACH]26580[/ATTACH]Det är riktigt trevliga fiskar!Har du inte fått reda på att blennider hatar varandra? Det kommer förmodlingen sluta med att när du en dag kommer hem glad och ska titta till akvariet så får du en dyster min av att en blennid ligger död och den andra skadad.
Ted saltakvarium Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 Eller så blir de ett par.Jag hoppas för Bengans skull. Blennider kan vara aggresiva, även mot nyinköpta bottenlevande gobies som jag har varit med om.Men jag tvekar på att det blir ett par, p.g.a akvariestorleken. Karet är på 54l och en blennid blir väl 14-15cm, eller?
Bengan Postat 1 oktober 2008 Författare Postat 1 oktober 2008 Jag har sett flera av dessa blennider gå i samma kar vi två tillfällen. Mina blennider bryr sig inte om varandra för tillfället. De har hälsat på varandra, vi får se vad som händer.
Ted saltakvarium Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 Jag har sett flera av dessa blennider gå i samma kar vi två tillfällen. Mina blennider bryr sig inte om varandra för tillfället. De har hälsat på varandra, vi får se vad som händer.De är ju bara yngel, de har ju inte blivit "mogna" eller hur man ska uttrycka det.Men det kan fungera om du har tur Jag ska hålla tummarna för dig!
Bengan Postat 10 november 2008 Författare Postat 10 november 2008 Har möblerat om lite i nanot (läs städat).
Bengan Postat 24 januari 2009 Författare Postat 24 januari 2009 Jag bytte min MH ramp mot en T5 ramp igår. Den kommer att passa mitt kommande projekt bättre än min MH ramp.
saltishenke Postat 24 januari 2009 Postat 24 januari 2009 Ser ju bra ut Bengan bra nu får mina fraggs lite ljus igen *L* din funkar grymt bra ska bara byta rör och mh lampa med högre k !
Rekommenderade inlägg