Gå till innehåll

Bengan's 54l nano


Bengan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

När jag la i min Ls så såg jag en död stenkorall, iaf vad jag trodde. Till min stora glädje såg jag idag att det var polyper ute. Jag försökte ta en bild, men var skakig i handen. Ska försöka ta en tydlig och klar bild imorgon. Bilden kommer här...

post-2976-14468915069681_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena

Jag följer din tråd med spänning, håller själv på som bäst och planerar för uppstarten av ett 54 L. Tycker verkligen att ditt ser kanonbra ut!

En liten fråga, vilken bakteriekultur använde du dig av vid uppstarten?

Mvh Magnus

Ahhh va roligt! Ska bli kul att följa di uppstart med.:ler:

Min bakteriekultur är från Amtra system och heter clean procult. Det är en liten flaska på 50ml som är avsedd för 120l och jag använde mig av halva flaskan. Det finns säkert flera olika att välja mellan.

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket! :)

Jag vet inte om räkor är skygga när de är ensamma, men det har stämt bra med mina. Min Euphyllia är en Divisa har jag fått reda på.

aah okey :) för jag hade ett tag bara en eldräka men den gömde sig alltid under min ls tills jag matade fiskarna, dom kom den väldigt försiktigt fram vid foten av stenen och försökte norpa åt sig lite mat, sen när jag köpte en putsarräka så vart det skillnad :)

Okey, då tror jag att vi har samma euphyllia, skulle du kunna kolla på hur min ser ut i min tråd och gämnföra? tråden heter = Mitt första saltkar 250liter

jag tycker dem ser lika ut iaf, men 4ögon är bättre än 2

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har jag fått mitt första dödsfall i karet, min putsarräka dog idag. Jag blev genast orolig att mina värden hade blivit dåliga, så jag mätte alla värden och de var bra. Det troliga är att min pepparmintsräka har stressat ihjäl putsarräkan. Pepparminten har varit på putsaren ganska mycket. Kan det vara så? Någon som råkat ut för liknande? Sorgligt är det iaf.

Mina värden...

Salt: 1.025

Nitrit: 0

Nitrat: 2.5

Fosfat: 0

KH: 6 (måste höjas)

PH: 8.2 - 8.3

Ca: 400

Mg: 1170 (ska höjas) Tillsätter magnesium och höjer det sakta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag fått en bättre bild på "blommorna" i karet. Det är svårt att få en perfekt bild utan stativ, men hoppas ni kan se vad det är.:)

post-2976-14468915097662_thumb.jpg

Det finns ca 15 - 20 blommor runt om på stenen och det verkar som de bara blir fler och fler. Det blev köpt ännu en korall igår och bild på den kommer senare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...