Gå till innehåll

Bengan's 54l nano


Bengan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Efter att jag nu lekt med kameran ett tag, så insåg jag att jag måste ha ett macro objektiv. Det blev beställt idag och kommer nästa vecka, ett EF-S 60mm f/2.8 Macro USM.:ler:

Ska bli kul att kunna ta bilder på allt liv i karet. Det har kommit fram något på en sten som ser ut som små vita blommor, nästan som prästkragar fast utan det gula i mitten. Någon som har en aning vad det kan vara utan bild? Annars kommer det en bild nästa vecka.;)

Ha det gott!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det vanligt att ermiter ger sig på varandra? Jag hade en eremit som anföll en annan precis. Han försökte banka ut den andre från sitt skal. Jag särade på dem så det slutade utan dödsfall. Det kan inte bero på tillgång på tomma skal, eftersom jag lagt i tomma skal 5st. Är detta något ni råkat ut för?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många eremiter har du? Får räkna med att några blir bortsollade, det är iaf min erfarenhet.

De är, precis som människor, opportunister och kan de komma över ett fint skal låter det inte skalet vara bara för att någon bor där. Dessutom är det en konkurrent.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg en nakensnigel i karet idag. Den var vit och "taggig" och ca 1.5 cm lång. Jag har letat runt på nätet men kan inte hitta någon som liknar den. Kan det vara så att den färgar ut när den blir större? Jag får leta vidare...

Igår när jag kom hem från SVG-syds träff, så hade min Rio skummare lagt av. Jag har plockat isär den och fått den att fungera, men den vill inte skumma längre. Jag får se om den kommer igång att skumma igen, annars får jag reklamera den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På träffen i lördags köpte jag en ytavrinning modell mini av Laggeman. Den har blivit rengjord och inkopplad. Jag har kopplat den så att den matar min Rio skummare med ytavttnet. Det har fungerat bra i ett dygn nu och förhoppningsvis fortsätter det så.

post-2976-14468915059695_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den fösta korallen var rigtigt fin vad heter den? nästan så man ble sugen på att köpa en likadan själv ju =)

Ska jag vara ärlig så vet jag inte mycket mer än att det är en Favia. Jag ska sätta mig och leta efter rätt namn på den.

Mitt macroobjektiv har kommit idag och ska hämta det snart. Bilder kommer ikväll! :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite mer bilder...

Helhetsbild

post-2976-1446891506641_thumb.jpg

Pepparmintsräkan är lite skygg

post-2976-14468915066547_thumb.jpg

Skumma långa maskar som fiskar i karet

post-2976-14468915066699_thumb.jpg

En otroligt vacker röd rörmask som jag upptäckte idag

post-2976-14468915066868_thumb.jpg

Hoppas jag inte tröttar ut er med mina bilder. Jag tycker det är kul att fota med nya kameran.:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...